Weer een weekje verder... - Reisverslag uit Granada, Spanje van Mar - WaarBenJij.nu Weer een weekje verder... - Reisverslag uit Granada, Spanje van Mar - WaarBenJij.nu

Weer een weekje verder...

Door: majamoora

Blijf op de hoogte en volg Mar

27 April 2010 | Spanje, Granada

Onder het genot van een yogurtje zit ik in alle vroegte, nu ja in alle vroegte, op dit tijdstip zou ik anders al op t werk zitten, schrijf ik dit stukje. De dagen vliegen hier voorbij en er is de afgelopen tijd zoveel gebeurd en was ik zoveel weg dat ik geen tijd had om bij te praten.

Het begin van vorige week was erg rustig, school, eten, in t park liggen, eten en slapen.. Er waren geen nieuwe leerlingen, immers de vliegtuigen komen niet aan. Er was wel een probleem voor degenen die naar huis wilden en die dus niet konden, met als gevolg dat bijvoorbeeld Jacky maar een week langer hier bleef. Wat voor mij wel erg gezellig was want met haar ging ik naar cultureclass. Dit was overigens met wisselend succes. De ene keer kwam ik met veel trots op mezelf terug dat ik in ieder geval toch wel een ietsjepietsje ervan verstaan had en de andere keer voelde ik me een volkomen mislukking om dat het totale abracadraba was… maar eigenlijk ging dat ook zo met de spaanse lessen overdag ;-)
De ene keer voel je je briljant ahum en de andere keer lijkt het wel chinees. Maar goed nog ff over Jacky, veel lol met haar gehad, maar donderdag toch afscheid moeten nemen, kadootjes uitgewisseld, adressen en toch bij ieder op t hart gedrukt dat we elkaar zeker weer moeten ontmoeten. Donderdag was wel de dag van de afscheid want ’s avonds heb ik onder genot van vino tinto afscheid genomen van 2 noorse dames. Na eerst wat promo filmpjes op internet gekeken van hun eiland in Noorwegen en met ook daar de belofte dat ik zeker een keer kom heb ik heerlijk geslapen op de vino…..

Vrijdagmiddag voor de verandering maar weer eens naar het Alhambra, ik had eerder die week nog kaarten kunnen scoren. Het was stralend mooi weer dus kon niet beter. Camera mee, en op weg naar het wereldwonder. Ik was wat later dan gepland omdat ik een nieuwe studente Denise mee had genomen richting de residencia. Eerst richting de torens, ik wil genieten van het mooie uitzicht op Granada. Gatsiedarie… schijnt net de zon niet op de kathedraal… zou ik dan toch nog een keertje terug moeten komen. Ik race de torens weer af want ik mag natuurlijk niet te laat komen voor de paleizen. Half 4 mocht ik er in, dus 10 over 3 sta ik paraat… maar je komt er echt niet eerder in dan half 4. Dus maar genieten van alle mensen die langs je heen lopen, die mevrouw met allemaal haren op haar snor of alle talen die voorbij komen. Dus voor dat je het weet is het tijd om naar binnen te mogen. Het was wel relaxed. Het was minder druk dan op mijn avondsessie dus heerlijk rond gelopen, gekeken en genoten van dat al dat mooois. Toch weer tig foto’s genomen… dat wordt nog wat met het uitzoeken! De tour lijkt nu ook wel langer, uiteindelijk kom je bij de Generalife uit. Inmiddels legde ik wel bijna het loodje door de warmte en ik kwam er achter dat ik vandaag nog helemaal niks heb gedronken. Toch eerst de Generalife doorgesjouwd (prachtige tuinen) om daarna weer richting de paleizen te gaan. Toen eerst maar drinken gekocht, wat natuurlijk kei en de kei duur is (ik ben nu natuurlijk wel student en moet op de kleintje letten ;-)) Nog ff lekker rondgelopen, gezeten op een bankje en toen maar huiswaarts gekeerd. ’ s Avonds met een hele groep gaan eten. Zoeken naar een tapasrestaurant. Wat nog niet eens zo makkelijk is want alles zit bommetje vol. Heerlijk gegeten en toen naar bed omdat ik morgen voor de verandering maar op excursie ga.

Jaja naar de Alpujarra. Voordat ik dit woord uberhaupt kon uitspreken was de dag al voorbij. We waren maar met z’n 8-en, wat echt heerlijk was. Gemengde groep met duitsers, australische, zwitser, duitse nederlander. Eerst een beetje aftasten maar uiteindelijk hebben we kei veel lol gehad. We zijn verschillende dorpen in geweest (Alpujarra is in de Sierra Nevada), zeer interessant. Maar al vlug zaten we met de hele groep op een terras, en zo ging het eigenlijk de hele dag door. We zijn in een jamon fabriek geweest waar we voor miljoenen aan ham hebben zien hangen, en heb ik ergens in een dorpje nog ff een schilderijtje voor thuis aan de wand op de kop getikt want ik had nog niet genoeg troep voor aan de muur ;-). Na mailadressen te hebben uitgewisseld hebben we afscheid genomen. Nog een paar adressen erbij en ik kan de wereld rond hihi…
’s avonds eerst wat gedronken met Denise en AnaMaria (een te gek mens uit Brazilie, 62 jr en zo gek als een cent...) en omdat je hier altijd een tapashapje er bij krijgt, hebben we maar niks meer verder gegeten. Daarna hebben we een echte vino bar bezocht. Hier zitten de locals, het is een klein schattig achteraf bodegaatje maar echt supergaaf. Het is de oudste tent hier en we hebben dit adresje uiteraard wer viavia.. Je kunt uit tig rode wijnen en tig witte wijnen kiezen en echt om je vingers bij af te likken, maar om niet helemaal voor apegapen te komen te liggen hebben we nog maar wat tapas besteld. Heeeeeeeeeeeerlijk……. Laat in mijn bedje gerold, een beetje rozig van alle wijn en de andere dag een beetje uitgeslapen, want we zouden zondag naar het strand gaan. Echter het weer viel wat tegen, dus de stad maar ingegaan, een lekkere brownie met caffee con leche gedronken. Richting Albazyn gelopen en lekker op een muurtje genoten van het weer en jawel daar komt ie weer de Alhambra. Ik heb nog niet zo’n rustige zondag als die dag gehad. ’s Avonds naar het theater!!! Een hele ervaring. Een goed gezelschap waarvan we het stuk Bodas de sangre van Garcia Lorca hebben gezien. Echt ik ben nu nog onder de indruk. Mooi theater, mooi gespeeld en veel van het stuk gesnapt! (of zou het komen omdat het zo beeldend werd gebracht).

En ja dan is het alweer maandag en bedenk je je dat je hier gewoon wil blijven. Nu uiteindelijk gaat dat ook gebeuren…. Vandaag, dinsdag, een weekje bijgeboekt om nog 1,5 week les te kunnen gaan volgen!!!
Ook is deze week het wonder gebeurd dat ik in de moderne keuken van de residencia samen met Denise heb gekookt. Het is echt een zooi in de keuken. Er staan tig koelkasten, er heerst altijd chaos (nu is me dat natuurlijk niet vreemd haha) en ik geloof wel 4 fornuizen. Eerst boodschappen gedaan, na een uurtje hadden we zo ongeveer de spullen bij elkaar gezocht. Inmiddels was het dik 9 uur geweest. Toen eerst nog een paar fotootjes buiten gemaakt, Denise wilde funny foto’s en nou dat is gelukt. Rond een uurtje of 10 (’s avonds heb ik het over) stonden we te kokkerellen. Het resultaat mocht er zijn …. Lekker gegeten van een goedkoop maaltijdje. Gaan we vaker doen, nou ja vanavond niet, hebben we maar ff wat gedronken met een gratis tapas erbij!! Een helado na… want je valt hier echt over de ijssalons heen. Niet normaal zoveel als het er zijn. En echt geen prut ijs, nee nee super lekker. Via via hoor je waar je het beste ijs kunt krijgen, met als gevolg dat je om 2 uur ’s nachts aan het ijs zit. Mij hoor je niet klagen hoor!!! Vanavond naar cultuurklas geweest over Dali. Met recht cultuurklas. Super interessant. Uiteraard daarna weer ff een drankje (nee nee dit keer niet met alcohol), tapasje, heladootje en nu typen….

Zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van wat hier gebeurd!!

  • 29 April 2010 - 12:41

    Ina Kroes:

    Hoi Marianne,

    Wat klinkt dit allemaal leuk. Volgens mij heb je de vakantie van je leven. Ik geef je ook groot gelijk dat je nog even blijft. Je wordt hier natuurlijk wel gemist.

    Tot gauw!

    Groetjes Ina

  • 02 Mei 2010 - 08:11

    Corine:

    wat klinkt dat allemaal heerlijk!!nog muchas plezier. XX

  • 02 Mei 2010 - 17:26

    Caroline:

    WOW, wat een verhaal en 't is hier ook prachtig, hoor! Als je zo doorgaat..., blijf je volgens mij, ha ha!
    Liefs,
    Caroline

  • 04 Mei 2010 - 18:30

    Ingrid Van Dijk:

    Ola mate,

    Heerlijke verhalen, veel plezier en je maakt weer vanalles mee!! En het spaans gaat je ook steeds beter af !? Veel plezier.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Lengua viaje Espana

Spaans leren!!!!

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2010

Laatste week

06 Mei 2010

De weken vliegen voorbij

27 April 2010

Weer een weekje verder...

18 April 2010

de afgelopen dagen

14 April 2010

13 en 14 april
Mar

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 59713

Voorgaande reizen:

16 Juni 2018 - 22 Juni 2018

Krakau

04 Oktober 2017 - 04 November 2017

Sawadee & Chomreabsuor

17 Juni 2017 - 24 Juni 2017

Madrid en Valencia

11 September 2016 - 13 Oktober 2016

2 op reis: Japan & Thailand. Sayōnara!

02 Juni 2016 - 11 Juni 2016

Tapas, wijn & vakantie. Wat wil je nog meer!

07 Oktober 2015 - 05 November 2015

Ek is baie gelukkig met Suid-Afrika

11 Juni 2015 - 20 Juni 2015

Een weekje Porto en Lissabon

21 December 2014 - 27 December 2014

Turkse Kerssemis

04 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Hong Kong en rondreis Vietnam

05 Mei 2014 - 05 Mei 2014

Thuis

23 December 2013 - 27 December 2013

Kerst in Budapest

27 Augustus 2013 - 19 September 2013

Tourtocht USA

17 Mei 2013 - 20 Mei 2013

Trier, een "zonnig" pinksterweekend

21 December 2012 - 28 December 2012

Feliz Navidad en Madrid

18 September 2012 - 12 Oktober 2012

2 Op Reis: Mewangi wa Mewarnai

01 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Weekje zon ;-)

07 Juli 2011 - 27 Juli 2011

Chili & Bolivia & Peru

01 Juni 2010 - 01 Juni 2010

De avonturen van de CCM babes

11 April 2010 - 13 Mei 2010

Lengua viaje Espana

Landen bezocht: