Ontspannen Pinksterweekend - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Mar - WaarBenJij.nu Ontspannen Pinksterweekend - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Mar - WaarBenJij.nu

Ontspannen Pinksterweekend

Blijf op de hoogte en volg Mar

19 Mei 2013 | Duitsland, Trier

Het was weer de hoogste tijd om een weekendje weg te gaan. Nu gebeurt dat echt wel vaker bij ons… maar we willen jullie hier niet altijd mee lastig vallen. Maar dit werd wel weer een bijzonder weekendje.. met natuurlijk weer de nodige perikelen.
Vrijdag waren we zowaar op tijd vertrokken. Dat is echt wel een bijzonderheid. De zon stond niet strak aan de blauwe lucht maar het weer was alleszins redelijk te noemen. Dus op weg naar het zuiden. Nog even langs Maasbracht waar mijn Rudy destijds in de Porsches, onder het mom van politiewerk, de wegen onveilig maakte. De Porsches waren natuurlijk weg en eigenlijk het hele bureau van destijds ook...Toen maar bij Van de Valk om een bakkie (ook wij bereiken een bepaalde leeftijd zucht zucht). Inmiddels was de lucht helemaal niet meer blauw maar gewoon grijs en de regen kwamen er al lekker uit. Na een versterkend bakje koffie verder, op naar België. Want via Luxemburg gaan we naar Trier. Da’s een mooie route.. alleen zagen we er geen fluit van, want het was opgehouden met zachtjes te regenen. Dus in zoverre het kon, de sokken er in. Mooi op tijd arriveerden we bij het hotel. Parkeergarage er onder dus dat was lekker. Spullen er uit (iets wat veel.. maar ja je kan het maar bij je hebben.. en met dit weer is dit echt geen overbodige luxe!). Heerlijke kamer en dan op weg. De stad ontdekken. Of eigenlijk ons eettentje terug vinden. Vorig jaar per ongeluk gevonden en een voltreffer. Heerlijk voor weinig! M had de route uitgestippeld maar na ongeveer een half uur bleek die route niet helemaal goed te zijn. Vreemd, dat heeft ze anders nooit ;-). Maar na nog een blik op de kaart, en een colaatje en een biertje bij Bassie (een kroeg waar echt een jongere uitvoering van Bassie (jeweetwel van Adriaan) zat), hebben we het toch gevonden. En je raad het al, gelijk blijven plakken en wederom heerlijk voor weinig gegeten!
Dag twee de Mosel langs. Echt de moeite waard. Lekker weertje, onze ogen uitgekeken hoe die wijnboertjes een wijngaarden moeten verbouwen. Zo stijl, en daarop dan met minitrekkertjes, rupsvoertuigen en ander soortige werktuigen. M had plaatsvervangend hoogte vrees toen ze het zag. Maar prachtig gezicht. Eindbestemming was Bernkastel-Kues.. Het mooie was (en goed voor ons ego… want wat zien we er nog hip en jong uit) we waren de jongsten hier. Alles liep met stok, langzaam en beroerd. Maar mooi was het wel. Van het plaatsje en de plaatselijke lekkernijen genoten en toen de tocht weer retour. Om nog even van het weer te genieten, aan het water gestopt. Genietend van een drankje: BOEM. Potverdrie (ik zei want anders) zit zo’n bejaarde op mijn auto! Een blinde ziet mn auto nog. Nou niet dus. Vrouw was blind en man blijkbaar ook want die ramde zo mn geliefde bolide. Gelukkig was Polizist Rudy dabei, dus een evt voornemen van hen om die hollanders ff om de tuin te leiden, werd mogelijk in de kiem gesmoord. We kunnen nog wel rijden. Alle papieren ingevuld en gelijk met interpolis contact opgenomen. Straks werk aan de winkel in Nederland. Je zit hier niet op te wachten.. drankje achterover gedrukt en maar terug naar ons tijdelijke huis. Wat trouwens heerlijk is. Lekkere grote kamers en echt werkelijk een super super super ontbijt. Champagne, zalm, ei, tig soorten kaas, kaasjes, worstjes en worsten. Verse broodjes. Kortom altijd een lekkere start van de dag.
’s avonds maar weer bij ons tentje gegeten, tja je moet toch blijven genieten.
Vandaag naar Cochem. Daar bleek de leeftijdscategorie iets jonger te zijn, maar gelukkig zijn we nog steeds hip en jong haha. Prachtige tocht er heen gemaakt. Het weer is iets minder maar toch lekker. Lekker ontspannen komen we aan. En we hebben geluk.. er rijdt net iemand weg dus we staan front row. Een mercedes die ook op die plaats wilde staan zei hautain (nou ja die muts die in de auto zat.. oude muts dan) haar auto was toch te groot voor dit plekje. Ja die van mij was sinds gisteren toch iets smaller geworden dus dat paste prima!
Lekker rond gelopen, terrasje gepikt en via de snelweg terug. De masseur wacht (ja echt een ontspannend weekendje). HEERLIJK was dat. Totaal relaxt was het toch al weer etenstijd geworden. En ja we gingen vreemd. Gewoon naar een andere tent gegaan. Nou dat hebben we geweten. Niet te (vr)eten. De wijn terug, en het eten onder de sla verstopt. En ja hoor we zijn gewoon nog even langs ons tentje gegaan om daar alsnog heeeeeeeerlijk te eten.
Morgen naar huis.. we zouden nog naar Koblenz. Maar aangezien het 41mm gaat regenen, de dag een 4 krijgt, zien we dat niet echt zitten. En gaan we maar terug naar ons heerlijke plekje in Nederland!