Port en Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Mar - WaarBenJij.nu Port en Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Mar - WaarBenJij.nu

Port en Porto

Blijf op de hoogte en volg Mar

14 Juni 2015 | Portugal, Porto

Porto en Lissabon

Donderdag 11/6:
Hehe we mogen weer. Op vakantie :-). Eerst nog een ochtendje werken. Maar dan is het zover. Opgepikt bij het station door Rudy en Joris gaan we eerst naar het pension van Joris. Na een dikke knuffel vertrekken we naar Hoofddorp. Daar pakken we de shuttlebus naar Schiphol. De zon schijnt parmantig op onze bolletjes als we zitten te lunchen op het promenadedek. Rudy heeft een of andere vliegtuigspotter uit London aan zn snoer. En Marianne probeert alle zonnestralen te pakken aangezien het in Porto regent. Jakkie. 'S avonds eten bij Plein 14. Zo druk als het de vorige keer was hoe rustig is het nu. De auto in de parkeergarage gezet. Alleen die kon Marianne niet meer terug vinden. De garage was dicht, omgelopen en toen ??? Geen idee meer waar ie stond. Pff eindelijk weer gevonden en als de wiedeweerga terug naar t hotel.

Vrijdag 12/6:
Lekker geslapen en op tijd vertrokken naar Schiphol. Daar snel ff inchecken. En dan op naar de lounge, Rudy heeft een loungekaart waar we over de hele wereld toegang kunnen krijgen tot lounges waar we lekker verwend worden. Oh....nee...dat kan nog niet. Het personeel van de TAP Portugal incheckbalie is nergens te vinden. Dus nog ff wachten met loungen. Geen minuut eerder dan twee uur voor vertrek gaat de balie open. O nee wat sloom gaat dat er aan toe. Er zitten echt vreselijke sloompjes achter de balie. Nou ja uiteindelijk toch onze boardingpass en kunnen door de controle. Hup naar de lounge want Rudy heeft natuurlijk niet voor niks die kaart aangeschaft... We hebben een goede vlucht naar Lissabon. We hebben precies een uur overstaptijd om de vlucht naar Porto te halen. Nou dat lukt prima aangezien we uiteindelijk een uur vertraging hebben...pfff. Dan komen we in een Ieniemienie vliegtuigje terecht. Je kunt er niet rechtop in staan. En je hebt 1 stoel, gangpad en dan 2 stoelen. Wel cosy. We zitten klaar voor de nootjes en het drankje maar die zijn nooit gekomen. De crew zat zich heerlijk vol te stouwen. Maar behalve dat de businessclass en glaasje water of jus mochten hebben kwam er verder niks. Met de metro naar ons hotel. Wel een slome metro. We denken dat dit HET woord wordt van de vakantie. Leuk hotel. Wel met Vietnamese bedden. Dus kei hard. We halen lekkere dingetjes bij de supermercado en liggen er vroeg in.

Zaterdag 13/6:
Vandaag met de hop on/hop off bus in Porto op pad. Het is fris en het regent zo nu en dan. En soms meer nu dan dan. Toch is Porto mooi. En moeten we echt nog een keer bij zonlicht zien. Je kunt hier nog voor een paar euro eten en drinken. Maar nadat we toch redelijk verkleumd zijn laten we de bus voor wat ie is.
In het hotel even opwarmen en dan toch weer de stad in voor een hapje. We komen Nederlanders tegen die ons een Kaapverdisch restaurantje aanbevelen. Zes euro voor de dagschotel! De meeste restaurants gaan hier 7 uur open dus we duiken een tentje in voor een drankje. Leuke tent. De ober z'n oma kwam nog uit Maastricht. Zij heeft in de oorlog het vliegtuig genomen. In het vliegtuig z'n opa tegen gekomen en ja dat was het verhaal :-). Toen brak de hemel open. Uiteindelijk toch maar met onze twee euro vijftig paraplu naar Kaapverdië gelopen. Het leek ons helemaal niks! Dus stilletjes weer vertrokken. Gelukkig iets anders leuks gevonden. Lekker gegeten!

Zondag 14/6:
Jaja spannend vandaag, we gaan met Ryanair terug naar Lissabon. Veel over gehoord en nu dan onze eerste ervaring met hen. Nou echt werkelijk waar zonder een woord te liegen. We vonden het best te doen. Maar misschien kwam het ook door het heerlijke loungen op het vliegveld waar we voor het eerst port hebben gedronken. M vond het best aardig. R vind het niks. We hadden al meer mogelijkheden gehad maar dat hadden we niet gedaan. Maar goed met onze buik vol drank en lekker hapjes hebben we het naar onze zin gehad voor en tijdens de vlucht. We waren de eersten die gingen inchecken. We werden netjes geholpen en ook bij de gate hadden we niks te klagen. We vermaakten ons prima op het platform waar we moesten wachten voor het rode licht voordat we het vliegtuig in mochten. We hadden wel zitplaatsen met extra been ruimte. Voor zo'n korte vlucht van 40 minuten. Prima! We zijn net terug van M's eerste kennismaking met Lissabon. Leuk! Dus een goed vooruitzicht voor de komende dagen!

• 15 Juni 2015 - 00:01

Jan Likm:

Alweer op vakantie!!! Als je bij milieu zit kom je niet aan vakantie toe. Ik heb mijn vakantie net geannuleerd i.v.m. alle zaken die gaan lopen. Je moet wat voor je werk over hebben natuurlijk en al mijn liefde zit in mijn werk!!!!!
    Ik wens jullie heel veel plezier en een mooie vakantie, ook namens Jantina en Daan en we gaan elkaar weer spreken.

veel liefs van ons