Eindelijk gestrekt genieten van de zon! - Reisverslag uit Chaweng Beach, Thailand van Mar - WaarBenJij.nu Eindelijk gestrekt genieten van de zon! - Reisverslag uit Chaweng Beach, Thailand van Mar - WaarBenJij.nu

Eindelijk gestrekt genieten van de zon!

Blijf op de hoogte en volg Mar

05 Oktober 2016 | Thailand, Chaweng Beach

Vrijdag 30 sept.
We verlaten onze grote kamer met onze grote koffers. We pakken het locaaltje naar het vliegveld van Tokyo Narita. We eten een bammetje onderweg. Op t vliegveld laten we onze koffers sealen (zowaar dit is niet duur!). We vinden de gate en geven onze koffers af. We loungen nog even. Een hebben een hele mooie plek voor t raam. Het is zomaar tijd om te boarden. Het vliegtuig van Thai Airways is niet vol. We nemen allebei plaats op een two-seater, lekkere plek aan t raam en een lege stoel naast je. Tis toch nog zes en een half uur vliegen naar Bangkok. De hartelijke Thaise stewardessen maken al snel een praatje. Het is nu al leuk. We worden verwelkomt op japanse nootjes... Met daarin een gedroogde vis... Zie mijn twitter voor z'n avonturen.. Die hebben we dus niet opgegeten. Al ras komt de warme hap. Nee geen kip of bief. Vis of bief. Vis japanse stijl. Bief Thaise stijl. Bief is de keuze. Helaas voor M is dat er niet meer. Maar ze gaan nog even zoeken. Inmiddels wel de vis gekregen. Voordat er een hap inzit komt toch nog de bief. Speciaal vd crew. Nou hoe lief is dat? De bief is heerlijk. Dan worden de lichten uitgedaan? Huh vreemd. We vliegen overdag en het is maar zes uur. Maar het is blijkbaar de bedoeling dat je je snater houdt en gaat pitten. Nou M gaat lezen. R zoekt een muziekje op. En uiteindelijk doezelen we wel wat. Het is een prettige vlucht totaal anders wat hierna volgt! Maar hoed op Bangkok aangekomen moeten we eerst de koffers halen. We vliegen met een andere maatschappij en doorlabelen doen ze niet voor elkaar. We werden nog even blij gemaakt door een stagiaire die ons ging helpen maar uiteindelijk stonden we gewoon bij de band. Hup van de aankomsthal naar de vertrekhal en door. De tijd vliegt voorbij. Toen nog wel. We kunnen nog even in een gratis lounge. M propt wat cakejes naar binnen en hup we gaan. Deze vlucht is vol. We zitten als een haring in een ton. 5 voor 7 zitten we allemaal in t vliegtuig. Vertrektijd 19.05. 19.15 staan we nog steeds bij de gate. R heeft geen vrienden gemaakt met onze chagrijnige Australische buurman die tussen ons in mag zitten. De halve Chinese bevolking zit er in die zeer ongedisciplineerd is. Riemen vast en blijven zitten dat kennen ze niet. Inmiddels gaan we taxiën, de Chinezen staan alweer in het gangpad. We taxiën, stoppen, taxiën, stoppen. We staan dus gewoon in de file. Al met al zijn we rond 19.50 uur in de lucht. Een uurtje later staan we weer op de grond. In die tussentijd hebben we een maaltijd naar ons toegesmeten gehad. Die we weer terug smeten want t was niks ;). Kortom blij dat we d'r waren. We zijn opgehaald en 10 minuten later zaten we pontificaal op ons harde bed :((( van hotel Baan Chaweng. De eerste topper geregeld. Toen Chaweng nog in. Niet zo'n goed idee. T was al laat en we waren moe. 1 drankje en hup naar huis.

Zaterdag 1 okt.
Lekker ontbijt!!!!! Thais. Helemaal happy. Daarna voor M alleen maar zonnen, zwemmen, omdraaien, verder zonnen (wel in de schaduw want tis warm....ennnnn het regent niet!!! Yeah), zwemmen. R ging wandelen. Heel lang wandelen. Heeft even voorwerk gedaan voor de massage voor vanavond en was op ontdekkingstocht. Samen geluncht bij het hardrock cafe (zit tegenover ons) nog even zonnen en dan massage! Echt tis nu echt vakantie. Gisteren hadden we al een eettentje gevonden wat we wilden proberen. Een toppertje. Thaise tapas. Saté, loempiaatjes, bief met heerlijke sausjes, een prutje achtig iets mjammie. Top avond ;). O ja en topper nr 2 is gearriveerd.

Zondag 2 okt.
Hetzelfde ritueel als gisteren. R wandelen. M plat. Heerlijk lunchen. En dan weer massage en eten. Hoe lastig kan t allemaal zijn. Nou er zijn heel veel muggen! We zijn lek geprikt! De iets langere variant is: M werd gemasseerd door een ladyboy. R door een heerlijk thais vrouwtje :(. 'S avonds naar de streetfoodmarket. Eerst een drankje doen. M cocktail. R een biertje. We raken snel aan de praat met een canadees. Aardige vent en 2 cocktails later moet er toch echt wel gegeten worden. We gaan naar hetzelfde restaurantje als tijdens de lunch. Heerlijke garnalen, als een soort loempiaatje hadden ze daar. Om je vingers erbij op te eten. Zalig. Maar goed dat we hier niet te lang blijven!

Maandag 3 okt.
Hetzelfde ritueel als voorgaande dagen. Echter nu ging M ook lopen. Even een wandelingetje aan het strand. Heerlijk. Behalve dan dat ze met 4 blaren terug kwam en via google maps de weg weer heeft gevonden. En de rest vd dag op haar J-nikes gestrompeld heeft. Toch ook vandaag weer een heerlijke 2 uur durende massage gehad.

Dinsdag 4 okt
Weinig nieuws............gewoon weer in de ruststand, want er volgen nog 10 actieve dagen in Thailand.

• 06 Oktober 2016 - 14:54

KJ:

Wat een belevenissen weer. Tot gauw.

Gr KJ

• 06 Oktober 2016 - 15:30

Corryheida:

Heb weer genoten van jullij verslag .kijk al uit naar het volgende liefs mam

• 07 Oktober 2016 - 15:40

Jet:

Wauw heerlijk die massage's, geniet ervan! Weet je nog die massage in Siri lanka ;-)? Liefs jet