Relaxen en scooteren op Koh Chang - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Mar - WaarBenJij.nu Relaxen en scooteren op Koh Chang - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Mar - WaarBenJij.nu

Relaxen en scooteren op Koh Chang

Door: Majamoora

Blijf op de hoogte en volg Mar

03 November 2017 | Cambodja, Phnom-Penh

Zaterdag 28 oktober - donderdag 2 november Koh Chang
Na een korte nacht worden we om 8 uur opgehaald door een niet zo spraakzaam type. Ook niet heel erg vriendelijk. Ook niet een hele goede chauffeur. Het is een hele toer om Bangkok uit te komen. Dan moet je wel goed opletten. Dan is het niet zo handig om op het spoor vast te staan en dat dan de alarmlichten aangaan omdat er een trein aankomt. Not Funny.
Behalve het aangeven van een plasstop is er verder geen communicatie. Bijna 5 uur rijden is het naar de ferry. De laatste paar kilometer gaat onze chauffeur als een F1 coureur door de bochten. We zijn bijkans geradbraakt als we uiteindelijk bij de “haven” aankomen. Ook daar wordt geen woord gezegd. Dus we stappen zelf maar uit, de benen even strekken. In de verte zien we een boot aankomen. Een ijzeren bak die zn beste tijd heeft gehad. De overtocht duurt een kleine 45 minuten. Op Koh Chang is het nog 5 km en dan zijn we bij het hotel KC Grande. Het eiland is groen en bergachtig. We krijgen een ruime kamer. We kleden ons om en gaan lekker zwemmen. We hebben zee voor onze neus en een mooi zwembad. Dit wordt een weekje relaxen.

We huren twee scooters (125 CC) en rijden zo het eiland door. Het eiland is niet zo heel groot en prima te doen op de scooter. Het oostelijke gedeelte is zeer rustig. Weinig dorpen en toerisme. Wel mooie natuur. Het westelijke gedeelte zitten meer de resorts, winkeltjes en de restaurants. En wat meer dorpen. Onderweg komen we olifanten tegen (niet in het wild hoor), Apen (wel in het wild) en heel veel scooters. En taxi’s. Tuktuks zijn hier niet. In de taxiauto’s zit een soort laadruim waar je ongeveer met zn achten in kan. Je moet onderhandelen over de prijs. Ze bedonderen waar je bij staat.
De wegen zijn over het algemeen redelijk. Hier en daar een gat. Sommige stukken zijn stijl en met haarspeldbochten. De eerste keer wat spannend daarna zoeven we naar boven en beneden. Je krijgt een helm bij het huren van de scooter. Passen is er niet bij en de meesten rijden zonder. Zo ook wij.
Bij M doet de teller het niet, dus geen idee hoe hard we zoeven. De kmteller doet het ook niet. Bij R wel. We hebben in totaal ongeveer 150 km over het eiland gereden (veel heen en weer) je kunt het eiland nl niet rond. Bij R doet de benzinemeter het niet. Dus we hebben het eerlijk verdeeld.
Stoplichten zijn er niet. Wel heel veel borden met waarschuwingen. We hebben niet de indruk dat iemand daar oplet.
We hebben prachtig weer, het waait wel hard. Dus de bril moet op voor alles wat voorbij raast. Een dag hebben we bewolkt weer dus toen was het scooteren helemaal fijn. We stappen zo rond 10 uur op de scooter en bij mooi weer zijn we een uur of 2/3 weer terug. En gaan dan zwemmen. Lekker relaxt dus.
We hebben gevraagd of we de laatste dag later opgehaald kunnen worden. 12 uur ipv van 10 uur. Omdat we ruim 6 uur over de terugreis doen is het nog wel even lekker om van de zon te genieten. Voor 9en zitten we al op de scooter en gaan nog 1 keer de hele westkust af richting het zuiden. We drinken nog even bij Rasta View. De dorpen verder naar het zuiden zijn wat relaxter en zijn ze in Bob Marley sferen. Kei gezellig. Dus we relaxen daar gezellig mee. Dan is het toch echt tijd om afscheid te nemen.

Vrijdag 3 november
Laatste dag in Bangkok. Via Hong Kong en Londen zijn we morgen weer thuis. Nu nog even de laatste zonnestralen meepikken aan het zwembad, gelegen op het dak van het hotel. 12 uur checken we uit, een uurtje later zijn we op het vliegveld. Half India moet door de immigration. Literflessen (zelfs 5 liter flessen) proberen ze door de immigration te krijgen. Er stijgt een groot krakeel los wanneer ze de flessen moeten inleveren. Ze lurken nog even aan de flessen en dan moeten ze toch echt weggegooid worden. Onder protest. Dan de bagage door de scan. Toen flipten ze helemaal. Blijkbaar zat in de bagage ook nog van alles. Complete entertainment voor ons.
In de lounge (tegenover de gate, prima geregeld dus) is het rustig maar o o wat een heerlijk eten. Proost!

• 03 November 2017 - 16:01

Cora:

Zo de knetter wat hebben jullie veel beleefd, prachtig, ben benieuwd naar de beelden, goede reis terug! Liefs

• 12 November 2017 - 14:00

Ingrid:

Helemaal geweldig.....
    Ook natuurtalent voor schrijven van jullie reisverhalen, ik zie het nl zo voor me....heerlijk