Het Wilde Westen..... - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Mar - WaarBenJij.nu Het Wilde Westen..... - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Mar - WaarBenJij.nu

Het Wilde Westen.....

Blijf op de hoogte en volg Mar

11 September 2013 | Verenigde Staten, Phoenix

9/09: Pffff zo heet hebben we het de laatste tijd niet meer gehad. 40+ graden! Oftewel 104 fahrenheit. We zitten nu in Yuma, bij te komen ..want je kan moe worden van die hitte hoor ;-).
Het was me het dagje wel. Met loeiende sirenes heeft de Border Patrol ons tot stoppen gemaand.  R wilde nog wel een keer naar Mexico en dit x zou er geen lange rij met mensen staan... Wat we de vorige x verzuimd hebben te vertellen dat M achterna werd gezeten door de douane en zij de buik wel vol had van die lui. Maar goed ze heeft nog niet alle vertrouwen in de mensheid opgezegd, dus er toch maar heen. Nu zijn die Amerikanen redelijk paranoia voor wat betreft illegalen.. Dus we zijn al kilometers lang langs afzettingen gereden en zijn al tig border patrol auto's tegen gekomen. We wilden niet met de auto over de grens bij de grensplaats Calexico en ja hoor wat gebeurd er voordat we het in de gaten hebben staan we voor de grens MET de auto! hevig intern overleg, want we wilden niet met de auto Mexico in. Na wat draaien en keren met de auto kunnen we de stoep maar afrijden en in met het verkeer vanuit Mexico terugrijden.... Dan opeens, tatutatu, blauw, blauw, we moeten stoppen.  De border patrol staat ons in de nek te hijgen. 4 man sterk. STOP, HO, niet verder. Het wordt stil in de auto we zijn ontspannen maar alert zoals mijn yogaleraar altijd zegt. Niks aan het handje.. Paspoorten laten zien, want we werden voor Canadezen aangezien. Dan laat Rudy zijn police id zien en de sfeer word relaxed, nog ff uitleggen waarom we zo raar deden en huppakee we mogen verder. Krijgen nog wat tips mee waar we de auto kunnen parkeren en dan de verzengende hitte in. Zodra je de auto uitstapt krijg je een klap in t gezicht! Ruim 40 graden.. Nou dan loop je niet zo hard. In een zucht en een scheet ben je de grens over.... En loop je door het altijd prachtige Mexicala ... Tja hoe moet je dat nu omschrijven. Doe je ogen dicht en voel de hitte, ruik de ietswat vieze geur, verbeeld je kleine donkere mensen die in de schaduw staan, overal kun je voedsel en kleding kopen en het geroezemoes  om je heen en het lawaai van de auto's. Nu dat is Mexicali. En wij genieten daarvan!
Appeltje eitje was het om de grens weer over te komen. Heerlijk uitje! Ondanks dat het zweet uit alle poriën gutst. We rijden verder en zien om de zoveel meter vlaggen staan. Daaronder staat een mand en daarin zitten weer flessen water.  We hadden dit op tv gezien. Illegalen die de grens over hebben gestoken kunnen daar water pakken. Daarna vlug naar het hotel om een duik in het zwembad te nemen!

10/09: Een prachtige tocht door woestijn, uitgestrekte vlaktes en heel veel cactussen.  Een tussenstop bij Painted Rock Petroglyph Site. Een uniek stukje historie waar we niet aan voorbij wilden gaan. Dit lag echt in de midlle of nowhere, dus dan is het zaak om geen panne te krijgen. Sommige stenen waren door indianen voorzien van tekeningen. Vroeger liep hier een postkoetsroute langs van Phoenix naar Yuma. Er stonden ook bordjes met de tekst "Beware of snakes", dus jullie snappen het al, R liep voorop! Dan hup in de auto en op naar Scottsdale.  Scottsdale ligt tegen Phoenix aan.  Scottsdale is onze uitvalsbasis voor diverse excursies maar daarover lezen jullie later meer. Vanavond naar een echte cowboybar geweest waar line dance lessen werden gegeven en er life music was, ontzettend leuk en gezellig. Vanaf de zijlijn hebben we een beetje mee gehuppeld. Toch is er een groot verschil met Califorinie, qua natuur en bevolking. M. is helemaal in haar sas met deze wereld stenen, cactussen en verlaten vlaktes. De eerste indruk van Arizona is goed!

PS Bedankt voor jullie felicitaties, we gaan er een leuke dag maken!

• 12 September 2013 - 18:20

Pap En Mam:

Lieve luitjes
    Hoe krijgen jullij het voor elkaar de politie achter je aan Het moet niet gekker worden de ene politie achter de andere aan Maar ondanks de schrik is het zo te lezen volop genieten en door jullij verslagen genieten wij mee Nog een paar heel fijne dagen liefs Pap en Mam

• 13 September 2013 - 19:34

Anita:

Haha dat verhaal over de politie, spannend hoor. Wel slim dat Rudy zijn police id mee heeft.
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet er nog even van!
    XX