All good things must end! - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Mar - WaarBenJij.nu All good things must end! - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Mar - WaarBenJij.nu

All good things must end!

Blijf op de hoogte en volg Mar

19 September 2013 | Nederland, Zeewolde

17/09: de invulling van de laatste dagen is altijd bijzonder, het gevoel hebben van "we moeten de resterende tijd optimaal gebruiken" en van "laten we nog ff onze rust pakken". Uiteindelijk besloten om nog ff een kleine twee uurtjes te gaan rijden naar de Ghost town "Chloride", vernoemd naar het gevonden mineraal. Het was eens een florerend stadje waar duizenden mijnwerkers actief waren. Bij aankomst ligt het midden in de woestijn, een vervallen huisje met daarvoor 2 antieke verroeste benzine pompen "begroeten" ons. Het is alsof we in een filmset zijn  beland, een en al schroot, verroest mijnwerkers gereedschap, old timers en treintjes.... Deze staan bij de nog resterende bewoners op hun erf. De hoofdweg van het stadje eindigd bij de verlaten mijnen, je ziet de diverse ingangen nog en de afgravingen. Dan komen we langs een soort van Saloon, deze is nog in gebruik en we worden begroet door de eigenaresse en een bewoner. Het is van binnen een waar museum, awesome!! De bewoner verteld dat hij net tijdens het tuinieren een ratelslang heeft gedood. Hij waarschuwt ons voor de vele slangen in dit gebied... Dan rijden we terug naar Las Vegas, afscheid nemend van het platte land van Arizona, jammer, het was ontzettend mooi en leuke mensen ontmoet. We nemen nog ff een duik in ons zwembad op de 8e verdieping. Het water voelt koud aan bij deze hitte hier, brrr. Dan gan we de M&M shop met een bezoekje vereren, jammie!

Na bij onze favoriete Panda Express gegeten te hebben, op weg naar Old Las Vegas, echt prachtig en gezellig is het daar. Niet te vergelijken met de Strip. Dit oude gedeelte van Las Vegas zijn ze aan het renoveren. Hier bevinden zich de casino's die wel uit films van vroegere tijden kennen, tis net een openlucht museum, met muziek in de straten. Eigenlijk veel knusser dan de Strip. Qua gokken hebben we echt mazzel, af en toe kruipen we er is achter, maar gaan eigelijk puur voor de lol en het kijken naar mensen. Binnen 10 minuten, hebben we onze inleg er weer uit op een Slotmachine, haha. Thuis in ons eigen hotel,  is het een en al gerinkel..... Ook daar schieten we niet in de min. Kortom een feestje de laatste avond.   Uiteindelijk kruipen we tegen twee uur nachts in ons mandje.

18/09: HET ZIT EROP! Dat is waar je mee opstaat, je moet formele dingen regelen voor het vertrek en je wilt nog ff de laatste lekkernijen in zo'n grote buurtsuper halen, haha. Als de boel geregeld is duiken we nog ff het zwembad in voor de nodige verkoeling, tis echt benauwd heet vandaag. Oh, ja, dat leverde op zich ook weer wat vreemds op. M. was ff in een grote souvenierswinkel, niet voor het eerst hoor, R was aan het wachten bij de auto en had z'n shirtje ff uitgedaan, nog ff genieten van het zonnetje...... Daar werd hij opeens aangesproken door een security man, hij leek wel de Ranger van Yosimitee Park, haha. Wat R in godsnaam bezielde en dat het wel verdacht leek zo zonder shirt??? Een moment later arriveerde "parkwachter 2". Wederom werd de vraag gesteld waarom hij op het parkeerterrein rondhing?? Gelukkig kwam M ten tonele en de "crimineel" verdween spoorslags. We hebben ons nu net lekker opgefrist en zijn klaar voor onze laatste rit naar de luchthaven van Las Vegas, onze reis zal tot in Amsterdam 14 uurtjes inbeslagnemen, hopen dat we wat kunnen pitten vannacht.