Hiep Hiep Hoera! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Mar - WaarBenJij.nu Hiep Hiep Hoera! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Mar - WaarBenJij.nu

Hiep Hiep Hoera!

Blijf op de hoogte en volg Mar

13 September 2013 | Verenigde Staten, Flagstaff

11/9 Op 10 september om 22.00 uur kwamen de eerste felicitaties al binnen. In NL is het immers "al" 7 uur 's ochtends. Dit ging af en aan, dus toen we de luikjes gingen sluiten, de telefoon maar op stil gezet om 's ochtends wakker te worden met allemaal lieve berichtjes. Verwend met een paar prachtige oorbellen zijn we op pad gegaan. Vandaag de Apache trail. Heel veel zin in! Nou het was de moeite waard. Het begon al dat we gingen ontbijten in een dorpje met saloons, grote pick-ups en er toch ook een beetje verlaten uitzag. In onze saloon verwacht je de paarden buiten voor de deur  en de lekkere stoere cowboys binnen (dit was helaas niet zo). Maar heerlijk eten. Het is wel raar als je 's ochtend aan de patat zit maar een kniesoor die daar oplet. Tijdens de bestelling ff met mams gebeld. Supergezellig! Zo vier je het toch ook nog een beetje met thuis.
Maar goed we gaan verder. Het landschap is hier ruig, bergen en heel veel cactelen (zoals R ze noemt). Iedere bocht geeft wel weer een plaatje die je mee wilt nemen naar huis. Maar dit is ondoenlijk. Maar gaaf is het wel. Halverwege is er de mogelijkheid om de bergen in te gaan en de rotswoningen van de indianen te bekijken. Dat gaan we doen! In de snikhitte lopen we toch redelijk fit de steile tocht naar boven. Dit kwam ook door het magnifieke uitzicht.. Dus de omgeving leid je zo naar boven. Het zweet afgeveegd en foto's genomen van stenen/rotsen. Lastig om hier iets zinnigs uit te halen. De tocht voert ons verder langs de Roosevelt dam en dan begint het officiële gedeelte. Off road. Fijn dat we een vierwieldrive hebben. (tja een paar x niet op vakantie en we hebben er thuis ook 1 haha zoals p en m zeggen).  Er zitten zo hier en daar gaten, of zeg maar geulen, in de weg dan hobbelt dat toch wat beter over de weg. Aan het einde van de trail worden we verblijd met een saloon waar de "dutchman" heeft gewoond. Een Duitser die naar goud zocht, dus foutje mbt de naam. In de saloon zit je op zadels en buiten hangt een kunst lijk aan het dak. Genieten dus. Het is inmiddels al laat op de middag. We gaan nog langs een spookstadje (super commercieel) en dan zoeken we ons hotel weer op. Het eten blijft lastig dus dat wordt morgen het dunnetjes overdoen! Het was een supergave dag!

• 13 September 2013 - 10:20

Pap En Mam:

Wat een super verjaardag heb jij gehad en jullij reisverslag is ook weer fantastisch Vond het ook heel fijn om je aan de telefoon te hebben Voor beiden een dikke knuffel Pap en Mam