Overweldigende natuur: awesome! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Mar - WaarBenJij.nu Overweldigende natuur: awesome! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Mar - WaarBenJij.nu

Overweldigende natuur: awesome!

Blijf op de hoogte en volg Mar

15 September 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

13/9. Flagstaff. Kei leuke plaats. Niet te groot. Leuk centrum. Hadden we best langer kunnen blijven ;-). We zijn nu in Williams. Daar geldt het in het kwadraat voor haha. Maar goed we vertrekken vroeg uit Flagstaff want het is een lange rit naar Monument Valley. Gisteren door de drek gereden voor een trail die we niet hebben gedaan... Met als gevolg dat 's avonds de auto al door de wasstraat was gegaan, want we hadden bijna meer een rode dan een zwarte auto. Dan smorgens om 8 uur op pad voor een rit van ruim 3,5 uur. Het landschap is heel afwisselend, de wegen zijn kaarsrecht, maar ook weer is heuvelachtig. En het is druk. Het eerste gedeelte van de route gaat ook richting de Grand Canyon, daarna slaan wij af in Oostelijke richting, op weg naar de grens met Utah. Na een ontbijt te hebben genuttigd tussen de indianen, nog even het laatste stukje gereden en toen kwamen we aan bij de majestueuze rotsformatie uit. Beautiful.  Overweldigend gewoon. Alle tijd genomen om te genieten van al dit moois. We zijn niet de enige. Maar we vinden een plek waar het rustiger is. Daar ontmoeten we nog een alleraardigst Belgisch echtpaar. Ze zijn al op leeftijd. Maar ze zijn weken onderweg, doen alles op de bonnefooi en genieten. Dat willen wij later ook! Dan weer een hele lange rit terug, op naar Williams. Heel klein dorp aan de route 66. Dat is aan alles te merken. Veel motorrijders en overal waar je kijkt de borden van route 66. Er heerst een gezellige drukte in alle cafés, restaurants en winkeltjes.  S avonds in een hele leuke lokale bar weer aan de klets met de Amerikanen, die lullen werkelijk tegen iedereen haha en vinden people from Holland ook bere interessant. Kortom we vermaken ons wederom helemaal prima!

14/9. Grand Canyon. Weer vroeg uit de veren want het wordt een lange dag. Eerst naar de Grand Canyon en dan door naar Las Vegas. Onderweg komen we diverse treinen tegen. Goederentreinen. Niet normaal hoe lang die zijn. We hebben er 1 geteld met 98(!) wagons er achter en zelfs 1 met ruim 125. Dat is bijna 2 km lang. De wegen zijn weer kaarsrecht en het is blik op oneindig en doortrappen. De afgelopen dagen heeft het gerommeld in dit gebied, gestormd en geregend. Wij hebben zon en wolken en een lekker temperatuurtje. Maar door al die regen en dus een hoge vochtigheidsgraad ligt de Gran Canyon er wat heiig bij. Erg jammer. Maar desondanks is het een prachtig schouwspel. En we genieten er toch van. Dan een superlange rit naar Las Vegas. Ik denk dat we er wel ruim 4,5 uur over hebben gedaan. Dus tegen een uurtje of 6 zijn we in het Stratospere hotel te Las Vegas, ontzettend groot!, ruim 2200 kamers. stappen gelijk in het casino met onze sjofele kleding. Voelt wat vreemd. Niet normaal zo druk als het is. 's avonds nog de hort op. De strip op. Jeetje wat een lichten, wat een grote hotels en casino's. Je komt echt oren ogen te kort. We proberen zelf de machines nog even uit.  De buit van de avond is 3 dollar 45! Als laatste de toren nog op. Dan heb je een magnifiek uitzicht over de stad. Een mooie afsluiting van de dag!

• 15 September 2013 - 21:20

Caroline:

Wow, echte km-vreters zijn jullie. Flagstaff, mee eens! Ga je nog in de achtbaan op 365 m hoogte? Wij verbleven toen in het Luxor... have fun!

• 17 September 2013 - 10:02

Mam En Pap:

Prachtig om elke keer jullie verslagen te lezen.
    We zijn erg benieuwd naar de foto's.
    Geniet lekker van de laatste dagen

• 17 September 2013 - 13:39

Harriët:

Hee Mar en Rudy, super leuk jullie verhalen. Klinkt allemaal als een tegekke ervaring. Hier is het herfst. Koud hele harde wind en regen. Dus genieten jullie nog maar lekker!!! Groetjes van ons