Van hier naar daar...... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar - WaarBenJij.nu Van hier naar daar...... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar - WaarBenJij.nu

Van hier naar daar......

Blijf op de hoogte en volg Mar

06 Oktober 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Verslag:

Zat 4/10 en zon 5/10: na een ietwat onrustige nacht rond 8 uur opgestaan. Joris heeft natuurlijk de nodige aandacht gekregen, want die moet het vrouwtje straks 4 wkn missen...
Na de laatste dingen ingepakt en opgeruimd te hebben gaan we op weg naar Ermelo, het kattenpension. Het is zelfs op zaterdag weer druk op de weg, maar het weer is schitterend.
Bij het pension aangekomen word Joris eerst een priveverblijf toegewezen om even te wennen. Daarna gaat hij naar de "huiskamer" met de andere katten. Terwijl we afscheid namen had Rudy opeens een grote kater vanuit het niets op zijn schouder! Hij schrok, net als de eigenaar. Dat vond die kater niet leuk en plantte zijn nagels in Rudy zijn schouders om vooral toch maar daar te blijven zitten...... Kortom, met het nodige letsel op weg naar Schiphol. De rit viel nogal tegen door de files, maar uiteindelijk stonden we met enige vertraging bij de incheckbalie van British Airways. Na nog wat geshopt te hebben vertrokken we voor onze korte vlucht naar Londen. Op Heathtrow aangekomen gelijk op weg gegaan naar de gate van onze vlucht. Die terminal 5 is zo enorm groot en druk, dat het de nodige tijd kost om bij de gate te komen. Daar aangekomen staat ons vliegtuig er al,....wat een enorm groot toestel!
En dus ook enorm veel mensen, bijna 500 passagiers kunnen erin. Uiteindelijk onze zitplaatsen ingenomen, lekker met zn tweeen, raam en gangpad. Dan gaan we op weg, we vliegen over de waddeneilanden, dan verder via Kopenhagen, St Petersburg, over Siberie en Mongolie naar Hong Kong. We zitten midden tussen de chinezen. De 1 nog gekker dan de ander. 1 spant wel de kroon: monddoekje voor, regenjas en winterjas aan. Muts op. Deken om. Terwijl het lekker warm in t vliegtuig is en wij dus gewoon in een shirtje zitten. Onderweg slapen lukt niet al te best. Zoals gewoonlijk kun je kiezen voor de maaltijd tussen chicken or pasta. Chicken genomen. Pff pittig!!! 'S ochtends zwemt de ommelet in de witte bonen met tomatensaus. We hebben het wel eens beter gehad. Je hebt wel lekker wat been ruimte ennnn als kers op de taart heb je nu tegenwoordig naast je een bagagebakje dus daar lagen de tassen en al het lekkers wat we zelf mee hadden genomen:-). In Hong Kong aangekomen krijgen we een "dreun", tis 32 graden en vochtig. Dus ff wennen. Alles verloopt vlot en we komen na de trein en taxi aan bij het hotel. Met de taxichaffeur was het dolle pret. Hij wilde graag een praatje aanknopen, helaas viel steeds de ondertiteling weg. Dus het was veel lachen, knikken en yesyes roepen. Maar hij bracht ons netjes op de plaats van bestemming. Het hotel ligt midden in wan chai. Drukke straten, maar veel gezelligheid. Er zijn veel expats en dat zie je aan de pubs (en de prijzen). In de pubs is het ff wat duurder dan bij de chinees. We hebben al een heerlijk tentje gevonden dus de eerste nasi met heerlijk zoetzure kip / en een soort babi pangang is naar binnen gewerkt.

• 06 Oktober 2014 - 16:48

Harriët :

Leuk verslag hoor

• 06 Oktober 2014 - 19:47

Ingrid:

Heerlijk om jullie eerste verslag te lezen......het zal ook eens zonder 'kleerscheuren' gebeuren.....haha.....ben benieuwd naar het volgende verslag! Veel plezier!