Ook ons is het overkomen..... - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Mar - WaarBenJij.nu Ook ons is het overkomen..... - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Mar - WaarBenJij.nu

Ook ons is het overkomen.....

Door: Rudy en Marianne

Blijf op de hoogte en volg Mar

24 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Zaterdag 24 okt.: Een klotedag....
Het is eigenlijk te vroeg voor weer een update van onze reis. Maar ook wij hebben met het echte Zuid-Afrika, de bevolking althans, te maken gekregen, we zijn bestolen...... We zitten dus in Plettenberg Bay. In La Vista Lodge, echt een supermooie Lodge, waar om het hele complex een hekwerk staat waar je u tegen zegt. Daar bovenop 5 rijen schrikdraad (was het maar 380V), de nodige camera's en infraroodbeveiliging. Gisternamiddag kwamen we aan, er was binnen de omheining nog een plek onder een overkapping met infrarood alarm. Onze kamer was af te sluiten met een simpel slot, geen kaartje of lipsslot dus. Daar we een stevige auto (rijdende kluis) hebben en de omheining er super veilig uit zag, besloten we Marianne haar cameratas met inhoud op de grond te leggen achter de voorstoel. Daarbij waren de achterramen van onze SUV ook nog is geblindeerd, top dus.....We hebben heerlijk geslapen in ons zeer luxe kamer. Heerlijke bedden dus we verwachten ook een heerlijk ontbijt. We lopen via het administratiekantoortje naar de ontbijtzaal. Cornelle de manager, roept ons. Ze vond het moeilijk om te zeggen. Ik dacht gelijk aan het feit dat we de extra nacht niet konden blijven. Dit hadden we nl gevraagd. Vast een overboeking. Nou nee dus. Ze hebben ingebroken! In onze auto. Echt ik dacht gelijk aan mn camera. De autosleutels gehaald. En we komen aan bij de ravage.Het linkerachterraam hadden ze met een schroevendraaier kapot geslagen, gezien de aanwezigheid van dit stuk gereedschap op de achterbank. Allemaal glas en weg camera en weg tomtom. Die tomtom kan me niet schelen. Maar weg 1000 foto's. Ik hield het niet droog. Rudy is helemaal klaar met deze bevolking, bah. Iedere dag ben je hier bezig met criminaliteit, gadver. Wat een klote lui dat ze aan mn spullen zitten. Ik ben verdrietig en woest tegelijk. Rudy springt bijna uit z'n vel en wil weg uit dit criminele land. Lief troost ie mij. Ik snik vier zakdoeken vol. Cornelle staat er wat verloren bij en voelt zich ook kut. Cornelle blijkt een rots in de branding. Ze had Avis al gebeld. Er is al een andere auto onderweg. De politie is al geweest en komt straks terug voor de aangifte. We kunnen nu even niks meer doen. Super teleurgesteld zitten we aan t ontbijt. Wat er echt supergoed uit ziet maar nu even niet aan ons besteed is. Rond half elf is de politie er. De lopen naar de crime scene. Ja idd het raam is ingeslagen. Dan naar het hek waar ze binnen zijn gekomen. Ze hebben 2 spijlen doorgezaagd en daar doorheen gekropen. Onder de infraroodstralen door gegaan en zo de boel ingeslagen. Dan wordt het procesverbaal opgemaakt. Rudy vertelde dat hij een collega is en ze raakten aan de klets. Ze staan ons vriendelijk te woord en na 5 documenten en net zoveel handtekeningen is het rapport klaar. Cornelle was voor mij nog op zoek naar een andere camera maar in Plett hebben ze 1 fotowinkel waar shitty things worden verkocht en niet zo'n spaceship dat ik heb zoals ze dat zelf verwoord. Ze zijn echt zeer behulpzaam. Joslin onze kelner heeft wel 10 x gezegd I'am so sorry. En Cornelle doet ook alles wat ze kan. Om half 12 komt auto nr 3. Een grote Jeep Cherokee. Een bordeaux rode en heeeeel vies van binnen en buiten. Rudy zegt tegen hem dat hij de auto zo niet accepteert. Dus die meneer druipt af en gaat em schoonmaken. 1,5 uur later is ie terug. Inmiddels is het ruim 14:00 uur geweest. De papierwinkel invullen. En ja hoor 14:30 gaan het dorpje in. O nee. De meneer van de auto is weer terug. Hij moet nog een kopie van het rijbewijs hebben en dan kunnen we echt gaan. De zon schijnt dus we zoeken maar een mooi plekje aan het terras met uitzicht op de oceaan om zo een beetje van de schrik te bekomen. Vanavond zijn we toch maar ff sfeer wezen proeven van de rugbywedstrijd zuid-afrika tegen nieuw-zeeland. Goh, we wisten niet dat dit hier zo leeft, er lopen een hoop mensen in groen/gele rugbyshirts. We sluiten bij een leuke tent bij hen aan. Grote tv schermen hangen buiten. Jammer voor hen, maar nieuw-zeeland heeft gewonnen. Na een emotionele dag gaan we terug naar het hotel. We ontvingen net nog een mailtje van de eigenaar met excuses en dat ze erg met ons meeleven. En daar waar kunnen willen ze ons helpen. Ze voelen echt met ons mee. Dat is een fijn gevoel.

• 24 Oktober 2015 - 21:49

Wichert:

Hey luitjes,
    Super balen dat je dit is overkomen. Hopelijk ga je toch ook nog wat leuke dingen mee maken (zwemmen met haaien?? en Kaapstad) en je hebt natuurlijk ook al een hoop gave dingen gezien en gedaan. Staan er ook nog wijnproeverijen op het programma en hebben jullie de Nieuw-Zeelandse HAKA gezien? Morgen vertrekken wij naar Nieuw-Zeeland en in december gaan we alle verhalen, dus ook alle gave dingen, uitwisselen. Evengoed nog een fijne voortzetting en tot december.

• 24 Oktober 2015 - 22:52

Corry Heida:

Meisje wat is het balen ben ook van slag hoop dat jullij de komende weken toch nog plezier hebben ik vond het super je te spreken liefs mam

• 25 Oktober 2015 - 00:45

Cora:

Neeeeeeeeee, wat ontzettend balen zeg!! Sterkte. Liefs

• 25 Oktober 2015 - 10:14

Andre:

Hoi mensen. Man wat een drama. Kan me goed voorstellen dat je ff helemaal klaar mee bent. Toch nog veel plezier voor de rest vd reis. gr Andre

• 25 Oktober 2015 - 11:26

Caroline:

Heel veel sterkte!

• 25 Oktober 2015 - 15:51

Ingrid:

Jeetje joh, wat een ellende...kan me goed voorstellen dat je er ff helemaal klaar mee bent, stelletje tuig....
    maar blijf wel volop genieten!!

• 25 Oktober 2015 - 16:50

Esther:

Jemig, dat is ontzettend balen. Ik weet hoeveel je er van houdt om foto's te maken en hoop dat je de reis nog met veel plezier kunt afmaken. Ben net weer klaar met het lezen van een boek van Deon Meyer, misdaadboek dat zich in Kaapstad afspeelt. Toevallig ook iets van gelezen?

• 25 Oktober 2015 - 18:14

Anita:

Hoi Marianne en Rudy,

Wat ontzettend vervelend voor jullie. Al die mooie foto's dus weg. Waardeloos hoor!! Komende tijd weer heel veel mooie foto's maken en nog genieten van jullie vakantie!

Groetjes uit Drenthe

• 25 Oktober 2015 - 19:06

Pauline:

Jemig wat ontzettend balen. Gelukkig pakken ze wat jullie in je hoofd aan beelden hebben en nog gaan krijgen niet af. Hopelijk kunnen jullie elkaar weer op genieten zetten en hebben jullie nog een fantastische tijd te gaan. Groetjes

• 26 Oktober 2015 - 09:07

Ria: