Naar de haaien..... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Mar - WaarBenJij.nu Naar de haaien..... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Mar - WaarBenJij.nu

Naar de haaien.....

Door: Rudy en Marianne

Blijf op de hoogte en volg Mar

01 November 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zaterdag 31 okt.: Het zuidelijkste puntje van Afrika
Onze rode bolide laten we vandaag weer ff uit. Een rondje over het schiereiland met als doel Kaap de goede hoop. De komende dagen wordt het weer steeds slechter dus we moeten nog even profiteren van het magere zonnetje. Gisteren stonden we nog even foldertjes te bekijken en had Marianne gelijk al iemand aan dr snoer hangen. Schrijfblok erbij. Hij maakte wel even een schema voor wat we de komende dagen konden doen. Hij nam zijn werk zeer serieus. Hij zat er wel in zn springbok shirt want vanavond spelen de rugbyers voor de derde plek. Die hebben ze overigens ook gewonnen. Maar goed gewapend met een plattegrond van de omgeving en een uitgetekende route over het schiereiland was de buit binnen. (We lezen dat het morgen maar 17 graden en het gaat stormen. Maar ff een mailtje sturen aan kaptein Iglo of het wel door gaat) Marianne krijgt zo langzamerhand het idee dat het geluk niet aan hun kont hangt en dat er geen enkel beest meer voor de lens komt. Maar goed vandaag. Een prachtige route helemaal langs de kust, Sea Point, Hout Bay, Noordhoek, Kommetje, Scarborough, Misty bay.. Alleen al voor deze namen zou je de route doen. Ondanks het waterige zonnetje is het prachtig. We zijn echter niet alleen die deze route doen dus het is goed uitkijken geblazen. Via de struisvogel boerderij komen we bij Kaap de goede Hoop. Mensen, mensen wat een mensen. Iedereen verdringt zich bij het bord. Maar uiteindelijk staat iedereen er op. Via Simons Town, Fisch hoek en Muizenburg weer terug naar Kaapstad. De topper van de dag was toch wel de pinguïns! Bij Simons Town is een hele kolonie en gelukkig ze hadden zich niet verstopt de koddige beestjes lagen gewoon voor ons klaar! Top!!

(!) Triest bericht voor ons en sommige lezers, we hebben een mailtje ontvangen, dat onze Sharktrip niet door kon gaan, er wordt veel te harde wind verwacht.

Zondag 1 nov.: Dan maar weer aan de drank!
We zijn wel gelijk naar een alternatief gaan zoeken en hoe wonderbaarlijk het is een wijnproeverij geworden maar.... nu met kaas én chocola! Wat was het weer een gezellige dag. Met een goede ontbijtbodem in de maag gaan we vandaag weer wijnproeven. Zoals gezegd wordt het vandaag (heel) slecht weer. Bij het aankleden zijn er alleen nog maar donkere wolken, tijdens het oppeuzelen van de omelet komt het met bakken uit de hemel en waait het weer als vanouds. Onze St. Lucia jasjes komen nu wel van pas. We worden opgehaald bij het V&A hotel op het waterfront. Gisteravond hebben we daar de boel verkend. Retedruk omdat de finale rugby Australië - Nieuw Zeeland werd gespeeld. All black heeft gewonnen. De bars en restaurants zijn hier bij de Waterfront reteduur. Het hotel is ietsjepietsje duurder dan dat van ons dus we blijven maar buiten onder de overkapping staan in onze toeristische outfit. We horen en voelen de storm zelfs hier. De kokosboombladeren vliegen je om de oren. De portier en Belboy kijken angstig om zich heen, de auto's van de gasten worden belaagd door takken en schillen van de kokosnoten, het zal je auto maar zijn....ff Apeldoorn bellen dus. Fren, onze vrouwelijke gids, komt ons ophalen. Ondanks het shitweer is ze heel opgewekt. Ene Hans, een man die nooit zn waffel houdt blijkt gaandeweg en zijn neef zitten al in het busje. Het zijn Oostenrijkers, dat laat Schwanz.......srry Hans, ten minste een ieder ongevraagd weten. Een Canadees koppel (geen stelletje bleek later) hadden ook al een plek gevonden. We moesten nog een Duits stel ophalen en toen waren we compleet. Fern heet ons van harte welkom en legt uit wat de bedoeling is vandaag. 'S morgens 2 proeverijen en 's middags nog eens twee dan met chocola en kaas. Tussen de middag een lekkere lunch en dit alles is inclusief. Wow dat gaat wat worden. En inderdaad dat gaat wat worden. We starten met een proeverij van 6 wijnen in Stellenbosch. Het zijn geen hele glazen vol maar we krijgen het al lekker warm ondanks de harde regen. De tweede is nog eens 6 ook in Stellenbosch. Inmiddels is iedereen Hans al zat, want werkelijk, hij maakt iedereen ongevraagd gek met zijn verhalen. Dit maakt de rest van de groep wat hechter en we vermaken ons dan ook prima. We krijgen echt een heerlijke lunch tussen de middag. Even ontstond de situatie dat Rudy naast praatgrage Hans terecht zou komen en dat lieve mensen is geen goede combinatie. Dus Rudy schuift vlug wat plaatsen op onder grote hilariteit van iedereen. De neef van Hans wordt ook helemaal krankjorum van hem dus die ontwijkt hem al de hele dag. Later laat ie ontglippen dat wat Hans zegt gaat het ene oor in en het andere weer uit. Leuk duo dus. En dan begint het feest pas echt. Nee toch nog niet. Onze Rudy heeft een bijna 10 cm grote kever gered. Jawel de wonderen zijn de wereld nog niet uit. De kever lag verdwaasd met zn pootjes omhoog op de straat. Maar Rudy heeft em opgepakt (wel met 5 papieren handdoekjes, zodat ie em niet zou voelen) en weer in de tuin gezet! Chapeau. Richting Franschhoek voor wijn en chocola. In Nederland vond Marianne het nog een rare combinatie maar nu hadden we het veel eerder moeten bedenken. Het enige nadeel was dat we bij de eerste wijn alle chocola hadden opgevroten terwijl het de bedoeling was dit bij alle rode wijnen te nuttigen en niet bij de eerste de beste alles naar binnen te stoppen. De laatste in Paarl was absoluut de topper. Én 6 wijnen én even zoveel verschillende soorten kaasjes. En het beste nieuws was dat je kon onbeperkt langs de kaas lopen en snaaien. Wat we eerder zeiden....een toppertje! We hebben nog wat kaasjes gescoord (wijn hadden we al) dus dat wordt straks nog een kleine after-party.
Na 24 proefglazen is het straks vast lekker slapen............

• 01 November 2015 - 21:07

Cora:

Hey stelletje drankorgels, lekker hoor. Weer volop aant genieten lees ik, leuk!! Veel plezier nog. Liefs

• 03 November 2015 - 17:35

Mama:

Bedankt voor al jullij leuke verslagen en ik wens jullij een heel goede terug reis