En dan is het tijd om te relaxen! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Mar - WaarBenJij.nu En dan is het tijd om te relaxen! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Mar - WaarBenJij.nu

En dan is het tijd om te relaxen!

Blijf op de hoogte en volg Mar

08 September 2013 | Verenigde Staten, San Diego

4/9:  De zon staat alweer stralend aan de strakblauwe hemel, de airco draait op volle toeren en wij lopen weer in onze zomerse  kleren. De dag kan weer beginnen. Ontbeten met een bagel en creamy cheese (philadelfia), kaneel toast (niet nemen), pancake, hashbrown (rösti)  en uiteraard een omelet. Op weg naar de beach. Eerst naar Santa Monica. Nu is even naar het strand er niet bij, want we moeten zo ongeveer heel LA door. Deze stad heeft een doorsnee van zo'n 42 km dus dat kost ff tijd. Santa Monica ligt er mooi bij. We hebben even illegaal bij de pier geparkeerd... Parkeren kost meteen 12 dollar, hoelang je staat maakt dan niet uit. Omdat we hierna naar Venice beach gaan, zijn we vrij snel doorgereden. Venice beach is wat M er van had gelezen. Bodybuilders staan buiten hun kunsten te vertonen, tennisvelden aan het strand en heel veel kunstzinnige figuren die muziek maken of iets willen verkopen. Je kunt er openlijk wiet kopen. Relax sfeertje dus. We zijn de boulevard over geslenterd en onze ogen uitgekeken met al die figuren. Inmiddels was het al wat later op de middag en daarom over de Interstate naar Oceanside. Aangezien we de stad LA nog steeds niet uit waren duurde dat bijna langer dan het laatste stuk naar Oceanside. Wisselende landschappen, soms een dorre boel, bergachtig, maar ook een prachtige kustlijn. Genieten dus. 's avonds het stadje verkend, gezellig hoor. Eerst een drankje gedronken in een bar. M nam zelf nog een jello shot met slagroom. Hmm niet gek! Gegeten bij een japanees. Met stokjes! Het duurt even maar dan heb je wel wat binnen ;-). We hebben wel een hulpmiddeltje erbij gekregen om die stokjes wat in toom te houden... Maar dat moet je niet verder vertellen.

5/9: We hebben een heerlijk hotel in Oceanside... Wel weer lekker hoor. En wat is Oceanside een leuke badplaats aan de Pacific Ocean. De sfeer is erg relaxed. Van deze dag hebben we een "uitpuf-moment" gemaakt, weg uit de drukte van LA. Het ontbijt in het hotel..hmm tja je doet het er mee haha. Wafels zijn niet zo ons ding. Dan op weg, bij de jachthaven zeeleeuwen gespot, zo grappig. Ze zwemmen door de haven, ze roepen wat, klimmen op de steigers en liggen lekker in het zonnetje. De vuurtoren op de foto gezet, lekker geluncht en daarna een paar uurtjes naar het strand. Omdat er een stevige wind staat voelt het heerlijk aan. Maar kijk uit je verfikt snel. We liggen bij de houten Pier die de langste hier aan de westkust is. We gaan het niet nameten.  Maar mooi is ie wel. M heeft last van de airco.. Die draait hier op volle toeren, dus op zoek naar iets wat verlichting kan geven voor de keel. Nou het werd weer een hele zoektocht maar de "strepsils" zijn in the pocket. Morgen gaan we al een dagje San Diego doen, we willen daar zoveel doen dat gaat anders niet allemaal lukken.  San Diego ligt hier zo'n 3 kwartier vandaan.

6/9: Heerlijke dag gehad! Toen we vanmorgen uit het raam keken... Was het bewolkt. Gatsie dat was niet de bedoeling. Na ons ontbijtje ;-) wat boodschappen gedaan. De spullen bij elkaar gepakt en op naar San Diego. Via de interstate ben je er zo. Per ongeluk kwamen we langs ons hotel waar we dit weekend verblijven. Maar nu zoeken we de haven waar we een boottocht gaan doen. Het weer is hier stralend dus we hebben een goede keus gemaakt om hier naar toe te gaan. Het is lekker druk in de haven. Al snel hebben zijn we de auto kwijt en moeten we de tickets even regelen. Geen probleem we konden nog mee. San Diego is het Den Helder van de USA. Er ligt een vliegdekschip in de haven, welke nu uit de vaart is, maar die je nu kunt bezoeken/bezichtigen.  Nu je snapt het al, dat wordt 1 van de attracties dit weekend. Nu zagen we dit schip vanaf het water. Wat een enorm gevaarte. En dat is niet de enige. De hele haven ligt vol met allemaal marineschepen. R is helemaal in z'n element. De tour bestaat uit twee delen, noord en zuid. We gingen eerst zuid, waar dus al die marineschepen liggen. Je hebt een prachtig uitzicht op de skyline van San Diego. Daarna richting het noorden. En jawel toen was M helemaal in dr element want....tadadada... ZEELEEUWEN haha. Kortom een prachtige vaart voor ieder wat wils. We verlaten San Diego voor nu, but we'll be back!!