Het dagelijks leven..... - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van Mar - WaarBenJij.nu Het dagelijks leven..... - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van Mar - WaarBenJij.nu

Het dagelijks leven.....

Blijf op de hoogte en volg Mar

06 September 2013 | Verenigde Staten, Oceanside

Na 5 dagen gereden te hebben begon R al te roepen dat de auto door de wasstraat moest. M vindt dat eigenlijk niet nodig... Maar ja waar de man woon..... In ieder geval wij in LA naar een luxe wasstraat. Nou, daar stonden me toch een reeks aan mooie dure auto's. Eerst kiezen uit de verschillende programma's en een geur uitkiezen voor in de auto, strawberry or vanilla. Dan de sleutels afgeven en dan maar hopen dat je je bak ongeschonden weer terug krijgt. Alles gaat met de hand. De auto gaat wel via een rail door een soort van straat heen maar bij iedere fase staat er een mannetjes om de zeep er extra in te wrijven, de wieldoppen mee te nemen enz. Als de auto dan uit de straat komt dan neemt 1 zo'n mannetje de auto onder z'n hoede en dan wordt ie van binnen en van buiten helemaal drooggewreven, van de stof ontdaan tot ie er weer helemaal glimmend uitziet. En wij staan erbij en kijken er naar. Heel apart.

Het benzinetanken gaat hier ook net ff wat anders. Je moet vooraf betalen en dan tanken. Maar ja dat is wat lastig als je niet weet hoeveel er in kan, geld terug krijgen is er niet bij. Met als gevolg dat die zuinige Hollanders er alles in willen proppen, met als gevolg datR de benzine in z'n schoenen had.

Dan de wegen.. Niet normaal. Je hebt twee banen en als het even mee (of tegen zit) dan hebben die banen 8 stroken. En dan denk je dat je lekker door kunt tuffen. Nou vergeet het. In al die banen rijden honderden auto's. Niet normaal. En dan die auto's, de een nog mooier, groter dan de ander. Heel bijzonder. Dan hebben ze ook nog aparte carpoolstroken. Die helemaal links liggen. Op zich prima. Want je rijdt daar wel aardig door... Totdat je er rechts af moet en je door die mierennest heen moet wurmen om daar te komen. Het zweet gutste zo bij M de bilnaad in haha...

Nou over de supermarkten hebben we het al gehad. Je hebt heel veel kleine supermarktjes/winkels. Maar je hebt dus ook van die hele hele groten, zoals bij ons de Makro. We lopen dan al die rijen door, met een winkelwagen zo groot als een kleine personenauto,  je weet niet wat je ziet. Veel in grootverpakkingen, chips, koek, drinken, pindakaas ed. Maar ook veel kruiden en sauzen. Alles ziet er heerlijk uit. Deze supermarkten hebben ook versafdelingen, heel veel groentes en fruit en het vlees en vis ligt je aan te kijken. Maar ook hele maaltijden kun je er krijgen. We kijken onze ogen uit. Maar laten wel het meeste liggen haha.

De Amerikaan... Ze zijn nieuwsgierig, praten hard, maar altijd even voorkomend en correct. In de bar hoor je ze schreeuwen. Normaal praten is dan lastig voor ze. Ook aan de telefoon zijn ze duidelijk te horen of het nu op straat is, in de winkel of op het toilet. Zit je naast ze dan komt hoe dan ook de vraag waar je vandaan komt en beginnen ze een praatje. In het verkeer zijn ze rustig. Ze houden zich aan de snelheid en de regels, geen agressie en bijna geen getoeter. Wat ook raar voor ons is, is dat als je op die grote snelweg zit en op 1 van die stroken rijdt, dan blijf je daar ook rijden dus je kunt dan mensen links en rechts inhalen. Pas als in die strook van jou iemand langzaam rijdt wissel je van strook, en dat kan zowel links als rechts zijn. Tis dat je het even weet.

• 06 September 2013 - 19:25

Mam En Pap:

Wat doen jullie met al die pk's , die onder de motorkap zitten en niet op de wegen met snelheidsbeperking kunt gebruiken, vrachtwagen voor de boodschappen misschien haha