Van de regen in de drup... - Reisverslag uit Okayama-shi, Japan van Mar - WaarBenJij.nu Van de regen in de drup... - Reisverslag uit Okayama-shi, Japan van Mar - WaarBenJij.nu

Van de regen in de drup...

Blijf op de hoogte en volg Mar

25 September 2016 | Japan, Okayama-shi

Dinsdag 20 sept
(Kyoto) Wat een klote weer. Het regent, regent, regent. Echt niet leuk meer. Zodra het wat minder regent vertrekken we met onze koffers naar de metro. Dit om naar Kyoto centraalstation te gaan om daar de trein te pakken naar Osaka centraalstation. Het is druk op het centraalstation, maar niet zo druk als in het weekend. We veroveren een plaatsje in de lokale trein richting Osaka. Het is maar een korte rit. In een half uur zijn we in Osaka. Een totaal andere stad dan Kyoto. Er zijn hier heel veel wolkenkrabbers, net zoals Tokio. In Kyoto is het veel meer laagbouw. In Osaka komt het ook met bakken water uit de hemel. Daarbij waait het ook gruwelijk hard, er is een tyfoon onderweg hadden we gehoord. We besluiten een taxi te nemen naar het hotel. De koffers gaan overdwars in de kofferbak met een touwtje aan de trekhaak. Nu maar hopen dat de koffers waterdicht zijn. Halverwege checkt de chaffeur toch nog even of alles wel goed zit. Bij het stoplicht stapt ie uit. Waait bijna weg. Gordel hangt buiten de deur. Woesjj de paraplu bijna dubbel en hij is zeiknat. Maar wat een service. Dan gaan we verder. Het is druk. Hij laat ons uit een paar meter voor het Business hotel Nissei. Waar zijn we beland...... Maar hij neemt ons mee en levert ons netjes af. Niet te geloven. Dit is de "ruimste" kamer die we tot nu toe hebben gehad. De badkamer is het kleinst tot nu toe. Ongelooflijk wat binnen 1x1 past. We trekken er toch maar op uit. We zitten in een buurt wat lijkt op het oude Las Vegas. Heel veel gokhallen met slotmachines. Muziek staat overal kei hard. Veel eetgelegenheden, winkels, en.......neonlicht. Overal neonlicht. We gaan eerst even wat eten. Tenten genoeg hier. Kiezen we er net 1 uit waar het eten goed is maar je blijft plakken aan de grond van de vettigheid. Niet aan denken, gewoon dooreten. We nemen de trein, de Osaka Loop. Om zo wat meer te zien van Osaka. Wat moet je anders in weer en wind. Veel is t niet. Later pakken we de trein richting Kobe. De stad die in 1995 zo ernstig getroffen is door een grote aardbeving, die koste bijna 6500 mensen het leven. Het is een mooie route zo langs de kust. We rijden nog even door naar Akashi. De route voert langs de kust tijdens zonsondergang (voor wat daar van te zien is) Het is inmiddels 6 uur geworden en het lijkt droog te zijn. Nu maar hopen dat dat zo blijft! Later zien we dat de Tyfoon Malakas voor heel wat wind en regen zorgt in Japan. Hopelijk hebben we het ergste gehad.

Woensdag 21 sept.
(Osaka). Het is droog. Niet te hard juichen voordat het weer met bakken uit de lucht komt. We gaan naar het kasteel van Osaka. Iedere stad heeft wel een kasteel. Maar deze moet je natuurlijk ook gezien hebben. Het is nog een behoorlijke tippel vanaf het station. Maar tis droog je hoort ons niet klagen. Wel gelijk een beetje benauwd. Maar we klagen niet! Het kasteel ligt er mooi bij. Het is er lekker druk. Sommige Japanners verkleden zich om met middeleeuwse klederdracht op de foto te gaan. Voor ons leuk om te zien. Later die middag gaan we naar de Umeda Sky Building. Twee hoge gebouwen dmv een brug aan elkaar. We zoeven met de lift naar boven. Ons hart zit in de keel. De lift hangt nl aan het gebouw en opeens zie je de hele wereld voorbij flitsen. Oeps. Wel gaaf maar even slikken. Je hebt een fantastisch overzicht van Osaka. Ze zijn hier gek op reuzenrad. We zien er wel 3. Als toetje nemen we de trein naar Kanzai vliegveld. Deze ligt midden in het water. Helaas kunnen we de vliegtuigen niet zien stijgen en landen. Toch een mooi tochtje. We gaan met de Namba Express trein terug. Het is een heel futuristische donkerblauwe verschijning. We hebben bijna alle soorten die hier zijn gehad! R laat nog even zien dat ook deze stoelen kunnen draaien en demonstreert dat met de stoelen voor ons. Ojee er zat iemand in de stoel. Die keek verschrikt om. R draait hem vlug weer retour! 'S avonds een leuk Japans restaurantje gevonden. Yakatori en noedels. We zijn er nog niet zat van.

Donderdag 22 sept.
(Osaka) En ja hoor het is nog steeds droog. We racen met onze grote koffers naar de metro. Je moet hier vervolgens door het Namba winkelcentrum, dit is een van de grootste ondergrondse winkelcentra ter wereld. Echt een doolhof!!!! Maar je loopt hier wel droog. Tip: ga hier niet heen als er tyfoons zijn. Je regent hier compleet weg in dit land. Als volleerde treinreizigers nemen de metro en stappen in het station Shin-Osaka over op de Shinkansen richting Okayama. Bijna de hele coupe voor onszelf. We zien niet zo heel veel. We rijden veel door tunnels. En als we dan boven de grond komen, je raad het al. Regen. Tot aan Okayama toe. Het hotel Okayama Koraku is niet ver. Maar ver genoeg om zeiknat te worden. We worden wel verwelkomt met een handdoekje :). Na het omkleden is het droog. Het is een prachtig hotel met een voor Japanse begrippen grote luxe hotelkamer. We gaan naar Okayama castle (ik zei toch ...iedere plaats heeft er 1). Onderweg komen we honderden winkels tegen. Ze zijn gek van winkelen. Inmiddels ziet hier de gemiddelde Japanner er al heel wat modieuzer uit dan in Tokio. Het kasteel ligt hier om de hoek. In de 2e wereld oorlog is ie plat gebombardeerd. In 1966 is ie opgebouwd. Nu met lift :). De buitenkant is mooi. Van binnen is het een soort tentoonstelling, maar niet zoveel soeps. Je kunt je wel weer verkleden. :) dan lopen we over de brug naar de tuin. Die is heel groen (jaja die regen he). Ruim opgezet en heel mooi. Vanavond lekker aan de yakatori. Stokjes met gegrild varkensvlees en kip. Heel vervelend. Eerste nog even van kamer gewisseld. Hier lekte wat en je werd gek van het getik. Ze hebben even gekeken maar in een mum van tijd zaten we in een andere kamer.

• 26 September 2016 - 09:01

Cora:

Hey hallo,

Ik zal wel ff wat van dat mooie weer van hier jullie kant op sturen ;-)

Jullie zien wel een vracht, mooi hoor!

Veel plezier en laat snel weer wat horen

• 26 September 2016 - 19:16

Corry Heida:

Hardstikkel leuk verslag we genieten op deze manier mee nog een paar dagen en dan op naar Thailand geniet er nog maar even van liefs mam

Tags: Osaka , okayama