Vamos! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Mar - WaarBenJij.nu Vamos! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Mar - WaarBenJij.nu

Vamos!

Blijf op de hoogte en volg Mar

24 December 2012 | Spanje, Madrid

Reisverslag van 21/12 tot 24/12:
Het is weer de hoogste tijd om een tripje te maken. Dit keer brengt Iberia airlines ons na een uur vertraging door dikke mist, met de knieën in de nek en  zonder hapje en een drankje naar de Spaanse stad Madrid. Rudy wilde ook nog plassen in het vliegtuig maar werd teruggestuurd ivm turbulentie??, om vervolgens weer door de "senorita" te worden teruggeroepen met de vraag of hij alsnog haar toestemming wilde hebben??, heel vreemd, nu mocht het wel ineens... Maar dat mag allemaal de pret niet drukken we zijn er! Nu ja nog niet helemaal. Eerst nog 'even' de 7 dagen OV pas scoren, een uurtje met de metro en een rugbreuk door de ietswatzware koffer... Maar dan zijn we in het hotel. De andere dag gelijk de stad in. Heerlijk ontbijt gehad dus we kunnen er tegen aan. Eerst naar mercado Anton Martin. Gezellig marktje maar klein. Door naar atocha (treinstation). Gutteguttegut. Marianne ging ff in dr eentje een rondje doen. Eerst al waarderend bekeken door 2 oude mannetjes hola guapa (hmmm doet altijd goed) maar na het rondje had Marianne dus Antonio aan dr snoer. Van de tandloze man had ze voor ze t wist 2 kussen op iedere wang en of ze niet even wat konden drinken. Vamos! No way haha. Snel op weg naar plaza mayor. Pfff wat is het druk, maar ook super gezellig.. We vallen over de kraampjes en de fluitjes die nu helemaal  in zijn. Zondag naar Palacio Real. Met de oordoppen in het prachtige paleis door. Nadat we al het pracht en praal hadden opgenomen bleek het buiten prachtig mooi weer te zijn geworden tijd om naar het park retiro te gaan. Genieten van de mensen, het park, mooi weer en een hapje en een drankje. 's avonds de stad in en leuke tentjes gevonden dus laat maar komen die tapas ;-). Het is echt mega mega druk in de stad. Iedereen is volgens ons in het centrum. Gezellige avond!  Vandaag uiteraard weer de stad in. Veel dingen zijn dicht dus wat op de bonnefooi door de stad. Prima idee. Het weer is weer heerlijk dus genieten van de stad, de prachtige gebouwen, de terrassen en de monumenten. Vanavond houdt de metro er op tijd mee op. Dus tijdig de stad weer in om te eten. Weer een leuk tentje gevonden ... Hmm het lijkt wel een gewoonte.. Maar we moeten ook genieten ;-). Leuke dame (Lucia) achter de bar die ons goed verzorgd met lekkere -en niet te vergeten - GRATIS tapas. Overigens we hebben nu verschillende tentjes gevonden met heerlijke gratis tapas (in plaats van die olijven waar je ons geen plezier mee doet..) dus de komende dagen komen wij wel door! Op tijd naar huis anders wordt het lopen!

• 25 December 2012 - 04:03

Melissa:

Zozo ik zie het alweer, jullie hebben alles al weer meegemaakt haha. Heel veel plezier nog en fijne kerstdagen in de zon! Hier regent het en heerlijk 7 graden, dus jullie mogen dat mooie weer wel meenemen :). Wil je paps even vragen of hij deze week nog even wil bellen?

Liefs x

• 25 December 2012 - 10:21

Pap En Mam:

Als we het reisverslag lezen dan genieten jullie van alle geneugten. Eten , drinken kijken, bezichtigen
    wat wil je nog meer. Nog fijne dagen in Madrid en tot gauw.
    Liefs pap en mam

• 26 December 2012 - 08:48

Cora:

Haha je kunt het ook niet laten he en ik had je nog wel zo gewaarschuwd geen vreemde kerels aan je snoer!! Fijne dagen nog, geniet van alles en tot horens.

Liefs Cora

• 27 December 2012 - 12:14

Letty:

Nou, het wonder is geschied!! Ik heb zowaar jullie bericht kunnen openen!! (wel 3 grijze haren erbij). Wat leuk dat jullie in Madrid zitten!!
    Lekker weer, (hier is het takke-weer, het regent veel en heeeel af en toe een beetje zon)
    Ik begrijp dat het wel weer genieten is daar. Gelukkig ben ik niet het jaloerse type (!!!), genieten jullie maar lekker en ik hoor wel weer als jullie weer thuis zijn!
    Veel liefs en tot gauw,
    Letty