Heet en erg druk! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mar - WaarBenJij.nu Heet en erg druk! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mar - WaarBenJij.nu

Heet en erg druk!

Blijf op de hoogte en volg Mar

04 September 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

1/09: Eekhoorns, zeeleeuwen, watervogels, mooie kust lijnen, palmbomen en houten wandelpieren die honderden meters de zee in lopen. Dit alles kwam voorbij op onze rit langs de kust op weg naar de LA, de City of Angels. Onze eerste stop was in de mondaine badplaats Santa Barbara. Een dure kustplaats maar prachtig mooi gelegen en met dus ook zo'n houten pier. De zon staat strak blauw aan de hemel, de Amerikaanse vlag wappert vier bij verschillende huizen en de grote auto's staan aan het trottoir parallel aan het strand.  Het is hier het een of het ander. Of je bent heel sportief, de joggers "vliegen" ons hier om de oren. Of je doet echt alles met de auto. Zoals de houten nostalgische pier oprijden, naar het eind rijden en daar ff van het uitzicht genieten om vervolgens weer terug te rijden. Wij hebben op het uiteinde van de pier ff een drankje gedronken, nou ja drankje. Alles is hier groot dus je krijgt een heel groot glas fris (M doet zonder ijs... Anders heb je meer ijs dan fris) je hebt het nog niet op of het wordt gratis aangevuld. Het water vindt M overigens erg chemisch dus daarom ook al het ijs eruit. Over het bier, Budweiser, hoor ik Rudy niet klagen trouwens.... Dan door naar Ventura, ook een badplaats met een zo'n hele lange..... Nou ja, een langen houten Pier dus. Deze plaats was niet zo heel gezellig dus we zetten de sokken erin om naar LA te gaan. De tomtom doet goed haar best dus ze brengt ons netjes naar het hotel alwaar ons een verrassing staat te wachten.... Een queensize bed (160)... Nou het is hier warm heel warm...en dan moeten daar ook nog van die ietwat forse filmsterren in vertoeven... Je snapt het al dat wordt em niet. R naar de receptie gelukkig kon ie wat regelen, dus we liggen riant. Hadden we nog toestanden met de creditcard die van M doet het niet. Nou je komt hier niet ver zonder creditcard.  2 x gebeld met de bank maar helaas pindakaas ze kunnen niks doen. Dat was ff balen. 's avonds een uur door de stad gereden om iets eetbaars te vinden... Onze ervaring was: of je kunt je auto niet kwijt, of het was een sjabbie eetgelegenheid, of er liepen hele vreemde mensen rond.. Kortom een uitdaging. Maar het is gelukt.

2/09: In onze korte broek en hemdje op jacht naar de celebs, beroemdheden uit de filmwereld. Met onze Map of Stars, waarop alles sterren staan (waar we vet veel te veel voor hebben betaald bleek later, grrr) gaan we op pad. Het resultaat is  4 foto's met een hek er op en toen waren we het zat! Wel door het prachtige Beverly Hills gereden met zn brede lanen en palmbomen. Samen dagdromen wanneer we hier ook kunnen wonen. Uiteraard naar de walk of Fame, retedruk is het hier. Het is nu Labourday, feestdag, dus iedereen is uitgelopen. En warm, warm dat het is. Het is met recht de Sunshine State.. We zijn blij dat we overmorgen weer naar een kleinere plaats aan de kust gaan. LA moet je een keer gezien hebben, maar een paar dagen is genoeg. We hebben nog enkele hoogtepunten van LA meegepikt, waaronder de begraafplaats van Michael Jackson.. Waar je overigens niet bij komt. maar vlakbij waar hij ligt, liggen allemaal bloemen, foto's, gedichtjes, kransen enz. Wel apart om daar te staan. Daarna lekker naar "huis" om snel onder de douche te duiken, om lekker fris en fruitig te worden. De rondreis naar eten bracht ons nu naar downtown LA. Prachtig in het donker met al haar lichten. Uiteindelijk weer terug bij het motel beland en bij de Panda Express terecht gekomen met heerlijk asian food. Dus daar zitten we straks waarschijnlijk weer. Nog even langs de 7/11, een supermarkt die 7 dagen in de week tot 23 uur open is.  Maar daar waren we ras weer uit, want we voelden ons er niet echt op het gemak met drugsfiguren, daklozen en ander gespuis. We waren gisteren nog in een supermarkt wel 2 voetbalvelden groot. Niet normaal. Je kijkt je ogen uit.

3/09: De ochtend weer begonnen bij de Denny's. Een omelet besteld met ingrediënten die je zelf mag kiezen. R week van zijn gewoonte af... Koos iets anders met jalopinopepers.... FOUT dus. Zijn darmstelsel kreeg de nodige prikkels te verwerken... Onder het ontbijt ff met het thuisfront gebeld waar het al avond is. Dat was fijn! Wel raar hoor, we lopen 9 uren achter bij jullie. Vandaag gaan we naar de Universal Studio's. Nog geen 10 minuten van ons vandaan.  M voor het eerst voor R de derde x. We vonden het geweldig. De eerste attractie was die van de Simpsons. M had er niet zoveel fiducie in. 50 minuten wachten voor wat?? Echt gaaf. In zo'n 8 baan karretje en dan door de film heen. Super. Zo deden we dat ook met de Transformers, Jurrasic Park, the mummies. In Jurrasic park kwamen we kletsnat uit en bij mummies werden we ongeveer gelanceerd en leek het net of allemaal scarabees langs je benen kropen. Getver! The house of horror was echt wel eng. Maar het was echt genieten in de hitte. Pfff het is wel afzien. O ja en we hebben zo'n tour gedaan langs de filmsets, uit vroegere tijden maar ook actuele, waarbij men bezig was met opnamen. De sterren moeten zich hebben verstopt, want wij hebben ze niet gezien. Nu in de bar van het motel en straks weer naar de Panda Express, een beetje gezond dus. We gaan morgen op weg naar de badplaats Oceanside voor 3 nachten. Deze plaats ligt aan de kust tussen LA en San Diego in. Mensen, tot laterz!

• 05 September 2013 - 15:56

Harriet:

Hee vakantiegangers.

Weer een ontzettend leuk verhaal om te lezen. Met de foto's erbij spreekt het nog meer. Leuk hoor.

Veel plezier in Oceanside.

XXX

• 05 September 2013 - 19:31

Pap En Mam:

Geweldig leuk om je verslag te lezen(wist al heel wat door je belletje)Op naar het volgende we zijn benieuwd liefs Pap en Mam