Oh moeder wat is het heet.... - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Mar - WaarBenJij.nu Oh moeder wat is het heet.... - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Mar - WaarBenJij.nu

Oh moeder wat is het heet....

Blijf op de hoogte en volg Mar

19 Juni 2015 | Portugal, Lissabon

Woensdag 17/6:
Erg warm gaat het worden, boven de 30 graden.....onze plannen aangepast, we gaan naar de overzijde van de rivier de Taag met de ferry en een stuk wandelen langs de rivier richting het Christusbeeld. Na heerlijk te hebben ontbeten gaan we naar het centrum. We gaan eerst een bezoekje brengen aan Elevator Santa Justa, dit is een lift gebouwd in 1902 door een leerlng van Gustaaf Eiffel. Boven gekomen hebben we een prachtig uitzicht over de stad. Dan gaan we ff wat drinken bij onze favoriete pasteleria Brasileira. Een cerveza en een aqua con gas, dit samen met een heerlijke pasteitje met kip. Er belanden hier dagelijks honderden, misschien wel duizenden pasteitjes in combinatie met koffie en biertjes in de magen van de Portugezen. We gaan richting de ferry terminal en pakken de boot naar de overzijde. In een kwartierje zijn we over. De temperatuur is al bijna 30 graden als we gaan wandelen langs de rivier. We lopen over een smal weggetje langs diverse oude vervallen pakhuizen die al jaren leeg lijken te zijn. We komen uiteindelijk bij twee restaurantjes, heerlijk is het hier, ondanks hitte, maar dankzij de wind. Lekker genieten van een koele versnapering, genieten we van de zon en het uitzicht. We gaan verder en gaan met een lift, die aan de buitenzijde langs een rots is gebouwd, zo'n 60 meter omhoog. We hebben wederom een mooi uitzicht over Lissabon, het Christusbeeld en de grote brug over de Taag. We lopen terug naar de boot en besluiten om met de trein een bezoekje te brengen aan Estoril. Dit is een bekende badplaats waar tot in 1996 ook de Formule 1 werd gereden. Het is hier bij het strand en boulevard wel uit te houden, dit terwijl de 32 graden is bereikt. Het is druk met lokalen en toeristen. 'S avonds gegeten bij de Mexicaan. Nou dat was ook weer wat. Taco's wat eigenlijk tortilla's waren waren vreemd. Mes en vork werd niet aan gedaan. En meneer had iets besteld waar 4 pepertjes achter de stonden, dus die stond binnen de kortste keren in de fik! Dus die was zowel van buiten als van binnen rood!

Donderdag 18/6:
De een na laatste dag alweer. Cascais is the place to be vandaag. Handdoeken mee want we gaan de zee opzoeken. Het is 40 minuten met de trein. Maar ja dan moet je eerst wel bij de trein zien te komen. Potverdikkie de metro ligt eruit. Sta je daar mooi stom te koekeloeren. Nou dan maar met de bus. Die Lisboacard halen we er wel dubbel en dwars uit en hij is super makkelijk. We hobbelen langs de kust, dus prachtig uitzicht, op ons gemakkie richting Cascais. Als we uitstappen is het al lekker warm. Helaas zijn de gratis fietsen op en verkennen dus maar lopend het prachtige plaatsje. Het is zeer zeker de moeite waard. Wel toeristisch maar ook wel knus. Nadat we het stadje voldoende verkend hadden zijn we al lopend richting Estoril gelopen! Een fikse wandeling bij 32 graden. Jaja dat hadden jullie niet gedacht :-) Prachtige tocht en genoeg cafeetjes onderweg waar we af en toe ff stopten in de schaduw. In Estoril aangekomen hebben we nog heerlijk gezwommen en lekker geluierd.
Weer teruggekomen in Lissabon zijn we nog langs "onze" pastelerias gegaan om uiteindelijk naar ons hotel terug te keren. Daar lekker alle zon afspoelen om dan voor de laatste keer de stad in te gaan en heerlijk te gaan eten bij het Hardrock cafe.
Al met al een kei leuke stedentrip gehad!