Mind your step! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Mar - WaarBenJij.nu Mind your step! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Mar - WaarBenJij.nu

Mind your step!

Door: Rudy en Marianne

Blijf op de hoogte en volg Mar

09 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Woe. 7/10: Na nog tot 12 uur op het werkgeweest te zijn pik ik Rudy op bij het buro. Nog ff samen de laatste dingen bij elkaar pakken, waaronder onze kat Joris, en dan gaat het richting Amsterdam. Even een tussenstop bij het dierenpension in Nijkerk. Nadat we de bevestiging hadden gekregen dat Joris het wel weer ok vond, reden we verder naar hotel Van der Valk aan de A4 bij Schiphol. We laten daar voor 4 wkn onze auto staan. Wat 'n drukte onderweg zeg, pfff.
Na aankomst hebben we nog even gegeten en een drankje in de bar genuttigd, daarna hup op bed.

Don. 8/10: Nadat een ganggenoot het nodig vond om rond 06 uur de deur hard dicht te laten gaan zat wij rechtop in bed....grrrr. Tsja, dan lukt slapen niet meer.... Dan maar ff rustig alles wakker laten worden om vervolgens ff lekker te douchen. Dan hup naar het ontbijt....het was weer lekker en uitgebreid. Na de koffers weer dicht geperst te hebben pakken we de Van der valk-bus naar Schiphol. Mooi op tijd inchecken en dan lekker ff de Aspire lounge ingedoken, een hapje en een drankje maken het verblijf aangenaam. Dan een korte vlucht naar Londen, het vliegtuig zit bomvol, gelukkig kregen we een jonge blonde dame (@Ab:voorzien van rijbewijs), tussen ons in. Op Heathrow aangekomen hebben we ruim 3 uur de tijd, maar daar gaat standaard al een klein uur vanaf als je een aansluitende vlucht hebt, dit door alle security maatregelen. Ook daar duiken we een Lounge in en genieten van een hapje en drankje. We spreken nog ff met oudere 2 dames uit Atlanta die naast ons in de Lounge zitten. Zij blijken in ons vliegtuig te zitten en hebben samen al heel vel gereisd, dus gesprekstof zat. Dan gaan we op zoek naar ons vliegtuig, bij de gate is het behoorlijk druk, maar ja, er gaan ook ong 450 mensen in. We hebben onze plek snel gevonden......wat een beenruimte zeg, dat is de meerprijs meer dan waard. Na het eten gaat Marianne proberen te slapen...1,2,3, weg is ze. Daarentegen heb ik bijna de hele vlucht achterover gehangen zonder te slapen. En ik had nog wel van die vliegsokken gekocht voor en goede doorbloeding als je zo lang stil moet zitten. (@Wichert: doe maar 3 paar sokken over elkaar, mss dat dat wel helpt) Na 11 uur en een kwartier landen we in Johannesburg, tis er warm en 30 graden. Onze chauffeur wacht ons op en brengt ons naar het hotel......

Vrij. 9/10: Bij het hotel kunnen we nog niet op de kamer, ff wachten dus. Dan gaat mijn telefoon en......"jazeker, de hypotheker" Blijkt dat de koop toch nog niet helemaal rond is en we moeten weer dingen aanleveren.......grrrrr. Moe, zere benen, verreist, en dan dit gezeur weer. Maar gelukkig heeft het internet ZA ook bereikt. Rond de middag gaan we ff terug naar de luchthaven om wat dingen te kopen, simkaartje, stekkers, etc en wat te regelen bij Avis. Want vrijdag halen we onze SUV op. Daarna zijn we nog naar klein Las Vegas geweest. Ons hotel maakt deel uit van een casinocomplex dat Emperors Palace heet. Geen echte hobby van ons, maar zo af en toe wel leuk mee te maken, wow wat een hoop mensen en best wel groot.
In de avond krijgt Rudy zijn deel bij restaurant Hooters, voor wie het kent hoef ik het niet uit te leggen, jammie, mond en ooggenot volop! Dan gaan we terug naar de kamer en hopen wat bij te komen komende nacht..

• 09 Oktober 2015 - 20:22

Harriet:

Veel plezier en geniet van Zuid Afrika. <3

• 10 Oktober 2015 - 00:41

Jan Van Den Bor:

Jongens HEEL VEEL plezier daar!!!!!! Maak er wat moois van.

gr. Jan Jantina en Daan

• 11 Oktober 2015 - 05:27

Cora:

Het begin is al goed, dat kan alleen maar beter worden!! Heel veel plezier en lekker gaan genieten. Ben benieuwd naar de volgende verhalen. Liefs

• 11 Oktober 2015 - 09:34

Mam:

Fijn om te horen dat jullij een goede vlucht hadden veel plezier

• 11 Oktober 2015 - 09:49

Pap: