Dangerous Durban..... - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Mar - WaarBenJij.nu Dangerous Durban..... - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Mar - WaarBenJij.nu

Dangerous Durban.....

Door: Rudy en Marianne

Blijf op de hoogte en volg Mar

19 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Durban

Zondag 18 okt: St Lucia Wetland Park
We zijn al aardig in de vakantiemodus. We hoeven niet zo te vliegen en te haasten en dat bevalt ons goed. Het is een leuke B&B Elephant Coast Guesthouse en we genieten ook vandaag weer van het ontbijt. Toch zijn we alweer mooi op tijd onderweg. Van Albert hebben we snorkels meegekregen om te gebruiken in de Indische Oceaan. Het park ligt om de hoek bij St. Lucia. Het kost niks en voor de dieren hoef je er niet heen te gaan. Verder dan kudu's, impala's, buffels, apen en een slang zijn we niet gekomen. Daarentegen is de natuur hier prachtig. En je hebt schitterend uitzicht op de Indische Oceaan. En ook het weer is top. Kortom wij vermaken ons wel. Ik heb me nog even op het strand bij de oceaan gewaagd en geprobeerd een dutje te doen. Maar ik werd compleet gezandstraald dus dat is het niet geworden. Het waait hier altijd. En hier is dan in heel Zuid-Afrika. We gaan nog even langs onze favoriete Ski-boat club. Dat is hier toch wel ons heerlijke plekje. We spotten nog wat krokodillen. En o ja... Ik heb nog even mijn afdingingstechniek getest. Nou het is niks en wordt ook niks. Ik meende 2 houten beesten te kopen en het bleken er 8 (!) te zijn. Ik kan voorlopig vooruit :).

Maandag 19 okt: Durban.
Helaas moeten we deze lekkere plek verlaten. De koffers staan gereed en na het ontbijt vertrekken we. Niet dus. Er blijkt een collega van Rudy ook hier te zijn. Hij werkt vanuit Madrid. Ze raken aan de praat, aan de praat, aan de praat. Ik knoop dan met Albert nog ff een gesprek aan..... Een uurtje later nemen we hartelijk afscheid van Albert en Ciska. We zetten ze op de foto en gaan dan echt weg. Het is een rechte weg naar Durban. Een zonder veel gaten. En het grootste gedeelte is tolweg. Met een kleine 3 uur zijn we in Durban. De zon schijnt en het strand lonkt. We checken in, het hotel ligt aan het strand, en gaan gelijk door naar een strandtent. Leuk! Langs de wandelboulevard zijn zandsculpturen, echt heel mooi. Ook zien we een post van de strandwacht, er is in Nederland (dacht discovery of zo) sinds enige tijd een serie op die Durban Beach heet! Het gaat over de strandwachten hier. We herkennen dus dat gebouw gelijk. Dan terug naar het hotel, daar wacht een massage op ons. Dus nu net een heftige massage achter de rug en straks naar restaurant Hooters, jazeker.....nog een keer. Wel met de taxi. Want met eigen auto is hier niet vertrouwd. Al met al twee rustige dagen.

We vinden het leuk om onze verhalen met jullie te delen, maar we vinden het net zo leuk om jullie reacties te lezen! Dus dank daarvoor (alvast)

We zijn net terug van Hooters. Gutteguttegut. Zoals gezegd zouden we met de taxi omdat Durban toch de meest criminele stad van het land schijnt te zijn. Aan de receptie gevraagd of ze een willen regelen. Geen probleem. Het zou ons zo ongeveer 50 rand kosten. Prima. Nou was er een taxi die bij het hotel hoorde. Dus we zaten al rap in de auto. We hadden nog geen meter gereden of de prijs was 200 rand volgens de chauffeur. Nog een meter verder en we waren weer rap uit de taxi. (Tsja, je bent op je hoede hier,...al vanaf de landing in Joburg vorige week vrijdag) Wij terug naar t hotel. Geven het aan bij de receptie. Die belt een nieuwe taxi. Blijkt het daar ook 200 rand te zijn. De mevrouw achter de receptie dacht dat het ergens anders lag. Ze verontschuldigde zich en wij gingen maar met de eigen auto. Was prima te doen. Het ligt een kwartiertje van ons vandaan. Rudy bestelt de nachos. Die kreeg hij koud. Hij er mee terug. Toen was het wel warm maar niet meer te eten. Heeft ie gereclameerd kreeg ie wat anders en het bleek dat we dat achteraf niet hoefde te betalen. Nette service. En uiteindelijk toch lekker gegeten. (@Wichert: morgen het Roma revolving restaurant......als dat niet goed is....)

• 20 Oktober 2015 - 10:52

Harriët :

En nog mooie vissen gespot met snorkelen?

• 20 Oktober 2015 - 15:36

Andre:

Wij zitten heerlijk in Dalyan met tot op heden prachtig weer maar dat gaat vanaf morgen helaas drastisch veranderen. Gisteren heerlijk gegeten en daarna heerlijke live muziek van een voor ons oude bekende hier. Nu aan een wit wijntje na een dagje beach. Gr

• 20 Oktober 2015 - 17:19

Wichert:

Hey luitjes,
    Hartstikke leuk om al jullie belevenissen te lezen. Het begint bij mij nu ook wel wat te prikkelen. Nog 5 dagen en dan N-Z here we come. Jullie nog een hele goede voortzetting, succes met de sharks en veel plezier bij het Roma restaurant (volgens mijn zoon is de Chateaubriand zeer aan te bevelen). grtz Wichert

• 20 Oktober 2015 - 19:02

Pauline:

Met heel veel plezier volg ik jullie belevenissen. Jullie weten het ook erg leuk op papier te zetten

• 22 Oktober 2015 - 21:59

Ingrid:

Ik had toch verwacht dat je goed kan afdingen.....weet je nog dat gitaartje dat je heel goedkoop hebt gekocht in Mexico....Toen ging het top.....haha....keep haring fun.....