Prachtige dagen in Bolivia... - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Mar - WaarBenJij.nu Prachtige dagen in Bolivia... - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Mar - WaarBenJij.nu

Prachtige dagen in Bolivia...

Door: majamoora

Blijf op de hoogte en volg Mar

15 Juli 2011 | Bolivia, Potosí

Hier gaan we dan weer verder .. Ik zal eerst jullie nog ff bijpraten over San Pedro. Vanuit San Pero zijn we naar Valle de los Muertes (deathvalley) gegaan. Hier is bijna geen leven mogelijk. Mooi plaatjes geschoten. Daarna door gegaan naar een plek waar we de zonsondergang gingen bekijken. Je moest niet naar de zon kijken maar de andere kant op zodat je de lucht ziet verkleuren in de bergen. Ik ben er nog steeds van onder de indruk wow wow wow.. echt super gaag, blauw, groen, rood, roze, geel noem het maar op en je zag steeds het landschap weer veranderen. Super gaaf. Nadat de zon onderwas het werd snel kouder (je moet altijd van alles bij je hebben vanaf een topje tot je oorwarmers..) ´s avonds met de hele groep uit eten geweest en daarna nog met Nico en Inge wat gedronken. Omdat wij (Yvonnen en ik) in de minderheid waren (Nederland tegen Belgie) kregen we tijdens de borrel een belgische inburgeringscursus. Dus nu weet ik wat een muurezeeker, chique, frak, klak, oekedoeleke en een pimpampoentje is. Kortom we hebben ons zeer zeker vermaakt!
De volgende dag 7.30 uur aan t ontbijt. Brood is hier heerlijk!! Omdat de geisers niet toegankelijk waren door het barre weer hadden we een alternatief. Nu die deed er niet voor onder: De regenboogvallei. Onderweg kwamen we eerst door de dinovallei: echt sprekend.. je zou denken dat ze zo weer tot leven zouden komen ;-) Maar goed de regenboogvalleid: Weer allemaal kleuren, en je moet je weer de zon hoog aan de hemel voorstellen, strak blauwe lucht en dan rotsen, bergen in alle kleuren. Kortom mijn kaartje van t fototoestel raakt alweer aardig vol haha. Dirja, Yvonne en ik hebben hele fotosessie weer gedaan (tjemig ik ben nog nooit zo vaak op de foto geweest) maar we hingen, onder en boven de rotsen met gevaar voor eigen leven trotseerden we de natuur maar de foto´s mogen er zijn!! Daarna zijn we doorgereden naar Buenas sjerpas (euhhh schrijf je vast ietsje anders..) maar hier kon je petroglyfen bekijken (tekeningen op steen)Veel lama´s in de rotsen. Aan het eind van de tekeningen kwamen we terecht in een kudde alpaca´s. Echt zo schattig, sommigen hadden vlechtjes in (voor de vruchtbaarheid) en er kwam er al eentje met iedereen knuffelen.
Na de knuffelsessie weer terug naar de hostel. Later nog naar salon de te ff broodje (nou ja een heel brood krijg je ) met mate de coca gedronken. Weer terug naar de hostel, heerlijk in de zon gezeten ff schrijven en toch weer het dorp in want we hadden de kerk nog niet gezien. Tja die moet natuurlijk nog wel ff op de foto. Geld gewisseld, internetcafe opgezocht, verhaal getypt, electriciteit valt uit en weg verhaal!! Nou ja dan maar lekker uit eten bij het open vuur (want ´s avonds is het kei koud). We wilden nog een drankje drinken in ons stamcafe maar dat zat bomval want Copa Americana is bezig dus iedereen zat voor t scherm voetbal te kijken. Dan maar ergens anders nog een kopje mate de coca gedronken en toen het hostel maar weer opgezocht, want morgen hebben we een lange dag!

• 15 Juli 2011 - 21:52

Marjo Van Der Werff:

dit was voor mij in 2001 een prachtige reis. hoop dat jij dit ook zo ervaart.
    en geen hoogteziekte (chacaltaya)
    wél veel reisplezier.
    xxx rhodochrosita