Thuis maar zonder bagage! - Reisverslag uit Puno, Peru van Mar - WaarBenJij.nu Thuis maar zonder bagage! - Reisverslag uit Puno, Peru van Mar - WaarBenJij.nu

Thuis maar zonder bagage!

Door: majamoora

Blijf op de hoogte en volg Mar

31 Juli 2011 | Peru, Puno

En ja dan is het zover de laatste dagen zijn aangebroken. Vroeg wakker en daarna niet meer kunnen slapen. Yvonne en Dirja gaan ontbijten, ik kruip onder de douche. Daarna naar beneden gegaan en daar stonden de 13 al die nog een weekje doorgaan. Het blijft toch raar. Samen met Dirja naar de bus gelopen (een hele tippel.. haar geholpen met de bagage..anders was ze helemaal lam voordat ze er was). En toen kwam het echte afscheid.. en Marianne de emotionele was natuurlijk en ietsjepietsje van de waps.. euhh ik hou niet zo van afscheidnemen. Met de nodige traantjes iedereen uitgezwaaid om daarna samen met Ruud en Anja terug te lopen en te ontbijten. Op de 10e verdieping, prachtig mooi uitzicht en de gedachten bij je eigen vertrek. Nog enkele verhaaltjes getypt voor mn blog om vervolgens om 8.30 uur helemaal gereed te zitten voor vertrek. De bus was er rond een uurtje of tien voor 9. Een mooie bustocht gehad om rond een uurtje of 10 in Juliaca aan te komen. Nou een chaos. Eerst in de rij staan om je koffers open te laten maken (echt niet grappig als de zooi er bijna uitdonderd want zo vol zit ie!!), en dat kijken in die koffer was echt een wassen neus. Met hun handschoentjes aan lichten ze 2 vieze onderbroeken omhoog en dat is het dan. Daarna inchecken, nou dat viel ook nog niet mee. Iedereen was al ingecheckt of was er in ieder geval mee bezig toen ik aan de beurt was. Nou die mevrouw vroeg waar ik heen wilde.. ik uitleggen via Lima en Madrid naar Amsterdam. Nou ik kon kiezen of naar Lima of naar Madrid. Maar gekozen van Madrid.. zat je in ieder geval al in Europa. Wat blijkt.. Jurgen, Roderick en Judith konden wel naar Amsterdam. Dus ik de mevrouw aangesproken.. Kon ik plotseling ook wel naar Madrid, dus ik kreeg mijn voucher van Madrid naar Amsterdam... maar... echter... mijn koffer lag inmiddels op de band.. en daar moest nog een sticker op voor de connectionflight naar A'dam. Ik stond daar nog ff te wachten, want de koffer zou teruggehaald worden. Maar de mevrouw zei dat ik gerust weg kon gaan, want het kwam allemaal goed. Niet helemaal gerust maar ja wat moet je nu precies doen (en je houdt toch de rij op) toch maar afgedropen. Eerst nog een kleine 10 sol betaald anders mocht je uberhaupt het vliegveld niet af om vervolgens in de rij te staan om door de douane te gaan. Het vliegtuig vertrok redelijk op tijd en 1.5 uur later waren we in Lima alwaar we 6 uren moesten wachten. Nu dat is reuze meegevallen. Want ja.. Ruud, Anja, Marc en Ann moesten eerst hun bagage regelen (die konden nl maar tot Lima inchecken en nu dus naar Madrid en Amsterdam). Inmiddels is Roderick op zoek gegaan naar zijn koffer die sinds het begin van de vakantie zoek is.. want die schijnt nu hier in Lima te staan. Nou naar een klein uurtje was ie er en jawel met koffer! Daarna met z'n allen wat gegeten (jawel een heuse BIG MAC!!). Toen kwam Judith met het lumeuse idee om naar een soort schoonheidssalon te gaan en dus zien onze nagels er nu picobello uit en is ons gezicht fris en fruitig. Goede besteding van je laatste geld haha.. en de tijd vliegt voorbij. Door de douane en al vrij snel boarden om iets je over tijd te vertrekken. Goede vlucht gehad en heel veel geslapen (toch waarschijnlijk wel een ietsjepietsje moe van deze reis geworden ;-)).
In Madrid hadden we 1.5 uur om over te stappen en kwamen we als groepje weer bijelkaar. We reisden met z'n 8-en maar op de lange vlucht hadden Ruud, Anja en Marc en Ann een vlucht met Iberia en wij met Lan. Wederom een goede vlucht gehad naar A'dam.. zat ik naast mensen uit Zeewolde pff hoe gek kan het zijn.
En ja dan naar de bagageband om vervolgens lekker naar huis te gaan. Nou lang verhaal kort... Jurgen had als eerste en heel snel de bagage. Ik stond als laatste bij de band maar dan zonder bagage!
Ik had er al geen goed gevoel bij schreef ik al eerder, nu dat blijkt de waarheid.. geen bagage. Aangegeven bij de vliegtuigmaatschappij en toen dus maar zonder bagage naar huis gegaan.

Het goede nieuws is.. mijn bagage is er weer.. persoonlijk thuisgebracht!

Ik wil jullie allemaal heel hartelijk danken voor het meebeleven, meelezen van de reis en de kei leuke reacties! Het is altijd fijn om in het verre buitenland reacties te krijgen van je familie en vrienden!
Muchas Gracias!

• 31 Juli 2011 - 09:53

Rudy:

Hiep hoera, Marianne ist wieder da!!

Welkom thuis, heb genoten van je reisverslagen, maar vind het nu weer heerlijk dat jij er weer bent!!

Liefs, knuf en kus, Rudy X

• 31 Juli 2011 - 18:06

Harriët:

Hee Mar, jij ook bedankt voor alle leuke reisverslagen. Heb genoten van je verhalen.
    Liefs Harriët

• 01 Augustus 2011 - 17:39

Ingrid:

hey mate,

She's back !!
    Thanx voor je heerlijke verhalen, heb genoten en kunnen lagen.

x
    Ingrid

• 03 Augustus 2011 - 20:27

Ha Marianne, nou wij zaten ook met waterige oogjes in de bus een beetje verslagen zonder derde musketier / charlie´s angel. We hebben je zeker gemist hoor op de Salkantay, jij had je ook zeker vermaakt in de disco haha. Wij zijn ook bijna weer thuis en nemen snel contact op. Thankx voor een geweldig leuke vakantie! Liefs, Yvonne (en ook van Dirja natuurlijk!)