En toch nog in Peru... - Reisverslag uit Puno, Peru van Mar - WaarBenJij.nu En toch nog in Peru... - Reisverslag uit Puno, Peru van Mar - WaarBenJij.nu

En toch nog in Peru...

Door: majamoora

Blijf op de hoogte en volg Mar

26 Juli 2011 | Peru, Puno

Ik had het niet verwacht ... maar zit nu toch in Peru... Mooie tijd opgestaan om lekker vroeg bij de grens te zijn. Ook weer een verhaal hoor. Met 3 minibusjes naar de grens. De bagage ligt op het dak.. de busjes mogen de grens niet over. Met een paar mensen vlug uitschrijven in Bolivia.. want er staan mensen met bakfietsen (!) klaar om de bagage over de grens te brengen. Ahh gossie. Van die oude mannetjes die eerst het bergje op moeten lopen om vervolgens zich op de fiets te slingeren om bergafwaarts te gaan. Maar omdat wij dan geen zicht meer hadden op de bagage moesten wij er als een gek achteraan. Vlug inschrijven in Peru om vervolgens de bagage te bewaken! Het restant bol omwisselen in soles (ik noemde deze al solex..).
Vrij snel kwam de bus eraan, en karren maar. Een fotostop gehad en uiteraard een wildplasmoment. Rond een uurtje of 12 kwamen we aan in Puno. Yvonne maakt daar gelijk een sliding en krak zonnebril door de helft. Mooi hotel weer, snel de stad in want vanmiddag rond een uurtje of 3 naar de Uroseilanden. Kwamen we midden in een optocht van kindertjes terecht die schoolvakantie gaan vieren... ik stop nu ff we gaan zo naar het vliegveld wellicht later op de dag tijd om het verder af te maken.
Hasta luego.

• 26 Juli 2011 - 15:30

Marianne:

Jemig wat maak je weer een reis!!! Ik dacht dat ik het heftig had op de Gymnaestrada in Lausanne maar dat haalt niet bij jouw belevenissen en capriolen. Hartstikke leuk om te lezen allemaal. Binnenkort je "live" verslag. Ik zie er naar uit!!!
    Groetjes en tot gauw

• 26 Juli 2011 - 18:02

Ingrid:

Hey mate,

Ik heb je verhalen zitten lezen, effe wat anders dan werken en zwoegen aan de scriptie, die maar niet vordert...
    Geweldig, ik zie het gewoon voor me dat je met een halve raam in je handen staat, en die snoet van je, echt lachen.
    Ik had zo met je mee gewild gezien mijn situatie, effe relaxen, genieten, lachen, gieren en brullen.
    Geniet nog lekker van je mooie, leuke en gezellige vakantie, we spreken elkaar snel!!

Liefs
    Ingrid

• 26 Juli 2011 - 19:14

Caroline:

Geweldig om je ervaringen mee te kunnen lezen. Ik zie het gewoon voor me! Jammer voor je dat het al weer bijna voorbij is, want als je dit leest ben je waarschijnlijk al op Schiphol geland. Vanuit Holland (let op, hou je regenjas bij de hand alhier en je oorwammers) een hele warme groet en een goede veilige terugvlucht met een warm welkom. Liefs en dikke knuffel, Caroline

• 26 Juli 2011 - 22:11

Rudy:

Lieve Marianne, wat een gedoe weer bij zo'n grenspostje. Ik heb daar ook nog leuke verhalen over. Af en toe denk je echt dat ze daar 20 jaar achterlopen. Maaaaar, ook dat heeft z'n charme. Het bereik qua sms is rampzalig. Ik weet dat je nu inmiddels in Lima zit, wachtend op je vlucht naar Madrid. Hoop dat je tijdens die vlucht wat kunt slapen. Lieve schat, ik zie je op Schiphol.

• 30 Juli 2011 - 15:47

Cora:

Hey,

Allernoods wat een verhalen, schitterend! Ik ben erg benieuwd naar je foto's enne vlgs mij moet je nog meer vertellen ;-)

Geniet lekker van het weer thuis zijn en ik spreek je.

Liefs