Salar de Uyuni - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Mar - WaarBenJij.nu Salar de Uyuni - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Mar - WaarBenJij.nu

Salar de Uyuni

Door: majamoora

Blijf op de hoogte en volg Mar

16 Juli 2011 | Bolivia, Potosí

Eindelijk is het dan zover vandaag gaan we dan echt naar de zoutvlakte. Nu dat ging ook niet echt zonder slag of stoot. De dag begon goed door het dorpje gelopen, lama´s door de straat zien lopen, deze werd eventjes daarna achterna gezeten door een hond, hilarisch gewoon. Nog ff naar t pleintje gelopen waar een kleine chitzen itcha stond. Weer een fotosessie met ons 6-en, genieten van t uitzicht en ontbijten maar (pan met jam en dulche de leche)en uiteraard niet vergeten mate de coca. Na het ontbijt krijgen de chauffeurs alvast de fooi omdat het vanavond waarschijnlijk een chaotisch afscheid zou worden. Nu dit was natuurlijk ook weer een hele happening. Jurgen zou namens onze jeep Raoul bedanken. Daarna geeft Nico hem een hand en vervolgt Inge met het bedanken en wel met 3 zoenen. Vervolgens vliegen Dirja, Yvonne en ik op Raoul af om hem ook hartelijk te bedanken met 3 zoenen. Alle kleuren vlogen op en neer bij Raoul (die zag je dan wel niet.. maar hij werd er wel verlegen van haha). Nadat de baggage op het dak lag ging we op weg. Onverwachts een stop, wat denk je allemaal james flamingo´s....Prachtig. Toen weer door op weg naar de zoutvlakte, nu je zult het niet geloven maar 10 minuten voordat we het zoutmeer op wilden werden we tegengehouden, we mochten er niet op! Kei balen. Doorgereden naar het cementarium de tren, treinkerkhof, (niet echt aan mij besteed, maar je moet er toch iets van maken) Toen zijn Dirja, Yvonne en ik als echte Charlies Angels op de treinwagon geklommen. (niet echt verantwoord, maar voor een leuke foto moet je natuurlijk wel iets doen) We lagen natuurlijk helemaal in een deuk. Daarna doorgereden naar Uyuni en ja hoor eindelijk was het dan zo ver...de salar de uyuni kwam in zicht. Nee nog niet... eerst nog in een dorpje gestopt waar ze zout vermalen voor de export. En ja toen eindelijk, eindelijk,eindelijk de zoutvlakte. SUPER GAAAAAAAAAAAF. Ik kan het niet beschrijven maar heel apart. En hier ging we dan ook nog eens de zonsondergang bekijken. Kippevel gevoel. Aan de ene kant ging de zon onder en aan de andere kant stond de maan te stralen. Ogen kwam je te kort. Hele aparte sfeer, maar zo ontzettend gaaf. Iver heeft van de groep nog enkele trucage foto´s gemaakt, echt hilarisch. Super genoten.
Toen we naar onze hostel reden, de foto´s vlug nog bekeken, we gilden het uit van de pret. Zo mooi en zulke leuke foto´s. In de hostel aangekomen genoten van een warme kamer, warme douche en heerlijke warme bedden!

Nog even over onze tijd in de jeep. we vermaakten ons opperbest met z´n 6-en. Regelmatig gingen we door met onze inburgeringscursus. Liedjes moesten afgemaakt worden, spreekwoorden enzovoort. De spreekwoorden hebben we wel wat verbasterd in Boliviaanse spreekwoorden zo kwamen we op:
de vizcacha valt niet ver van de steen (ivm de fotosessie met het konijn ;-)
als er 1 schaap over de dam is volgen de lama´s
hoge lama´s vangen veel wind
de flamingo in de pot vinden
en 1 condor maakt nog geen zomer... Ik weet het het is flauw.. maar we hadden de grootste lol!

• 15 Juli 2011 - 23:08

Rudy:

Vind het fijn te horen dat je ondanks de veranderingen in het reisschema zo geniet met zn allen van hetgeen jullie zien en meemaken. Famke, geniet maar weer van de bewoonde wereld en hetgeen dat met zich meebrengt, zoals contact met de rest van de wereld, haha, veel liefs X

• 16 Juli 2011 - 17:34

Pap En Mam:

Jij lekker genieten van je vakantie in de sneeuw en wij onder de paraplu Bij jou mag het koud zijn hier is het alleen maar nat maar wat we van je lezen is het daar echt genieten en zijn je foto kaartjes haast vol moeten we nog naar konijnenberg?
    dikke kus Pap en Mam

• 16 Juli 2011 - 18:53

Caroline:

Wat een verhalen! Prachtig gewoon, ik zie het voor me als die vergezichten en de fotosessies. 'n Gezellige bende mensen, lijkt het mij. Meis, have fun en ik kijk nu al uit naar je foto's. Goede reis!
    Liefs,
    Caroline

• 16 Juli 2011 - 19:46

Harriët:

Super zeg al die verhalen.
    Misschien ambities om een boek uit te gaan geven??