De reis is begonnen... En onze belevenissen - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Mar - WaarBenJij.nu De reis is begonnen... En onze belevenissen - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Mar - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen... En onze belevenissen

19 September 2012 | Indonesië, Medan

18/9. Ringggg......05:30 uur, de wekker gaat af, het is zover......it giet oan!
Snel ff douchen en een bak koffie. Ontbijten komt later wel als de rust is wedergekeerd, lees bagage afgeven en boardingcards in ons bezit. Bepakt en bezakt vertrekken we vanuit Zeewolde. Omstreeks 06:30 uur rijden we weg.  Hier en daar een opstopping maar we zijn mooi op tijd op Schiphol. Vlug afscheid nemen en dan inchecken. Na het zwaaien met de frequent flyercard (we hebben nog nooit eerder met ze gevlogen maar je weet het maar nooit!) stonden we als eerste in de rij. Onze stoelen zijn veilig gesteld en de grote bagage is weg dus op naar douane en shoppen aan de andere kant. De tijd vliegt daar altijd om. Dit nog even bekijken daar nog iets drinken en voor je het weet ga je richting het vliegtuig. Het merendeel zat er al in dus het was even passen en meten met de bagage met het wat goeie druk en trekwerk kom je een heel eind. Bleek dat er een grote groep met "Foxjes" aan boord zat, die al tijdig hun plek hadden ingenomen en hun handbagage over het vliegtuig hadden verdeeld...... Het was al met al een zeer plezierige en vooral gezellige vlucht richting Dubai. Halverwege de vlucht kenden we de gehele crew en werd er van alles besproken. Rudy gaf ze Nederlandse les, (wel de twee jongsten en de mooisten van de crew hoor... Op een gegeven moment werd er al gezegd: ik hou van jou.... Tja toen moest ik natuurlijk wel een stokje steken voor al dat geflikflooi haha. Ik kreeg adviezen waar we zeker naar toe moesten gaan op Java en Bali. Vele vragen werden gesteld, hoe oud we zijn, waar we wonen, zijn we eerder Indonesië geweest? Waarom we niet getrouwd zijn, Rudy kreeg veel adviezen hoe hij het aan moest pakken kortom zeer gezellig. Trouwens op vraag hoe oud ik was antwoordde ik maar eerlijk..nou het viel ze niet tegen haha. Maar ik zei het is nog maar net hè.. Vorige week was ik jarig. Nou de felicitaties van iedereen en een mooi flesje water als cadeau! Nou daar word je toch blij van! Het was net een cafe, drankje er bij en maar wat ouwehoeren! We waren al bijna in Dubai dus afscheid genomen van deze crew want op het volgende stuk krijgen we nieuwen. Aangezien we nog nooit in Dubai geweest waren er natuurlijk wel ff uit. Nou tjonge jonge jonge... Dat doen we op de terug we niet meer. We hebben denk ik 10 minuten staan wachten voordat we de "slurf" uit waren. Toen kregen we te horen dat we nog maar 20 minuten hadden. We hadden geen idee waar we heen moesten maar dat was niet zo moeilijk.... We moesten ongeveer een gang doorlopen van 2,5 km waar we vervolgens weer bij de douane uitkwamen om vervolgens onze handbagage weer door de scan moest...en ja hoor toen eindelijk waren we bij de taxfree afdeling maar ja toen was de tijd ook op! Gatsidarrie.. Dus uiteindelijk hebben we gerend en gevlogen over het vliegveld maar niks gezien en zeker geen souvenir gescoord :-(. wel hadden we nog even tijd om onze handbagage te herplaatsen, want de "Foxjes" waren trager, dus daar konden we nu wat makkelijker bij. De vlucht van Dubai naar Jakarta verliep rustig. Eerst nog een lekkere maaltijd mjammie als alles zo lekker is dan wordt dat volop genieten! Om daarna ons weer een slag in de rondte te trainen om de zwembandjes er weer af te krijgen haha. Maar goed zo hier en daar hebben we nog wat geslapen dus uiteindelijk verliep het allemaal zeer snel. Totdat we in Jakarta aankwamen. We moesten ons inchecken voor de vlucht naar Medan (Sumatra) en ons visum regelen. In het vliegtuig hadden we al de benodigde papieren gekregen. Omdat het zo allemaggies druk was bij de balie visum halen gingen we eerst maar inchecken. Nou jammer maar helaas het systeem lag er uit. Dus toen toch maar in de rij voor het visum. Dat ging razendsnel... Nou ja het betalen van de visum dan... Daarna moest je nog naar het volgende loket om daar het document daadwerkelijk te krijgen! Daarna het hele (verouderde) vliegveld over gejakkerd om weer een transitbalie te vinden. Uiteraard is t ons gelukt .. Nog een uurtje van al die mensen op het vliegveld genieten.. Jong, oud, veel moslims. Ook veel stewardessen met hoofddoek, er bleken speciale vluchten te zijn voor bedevaartgangers. De vlucht naar Medan was proppievol. Ik zat naast een echte Indonesiër. En dat heb ik geweten. Bij de snoepjes moest Rudy het speeksel uit mn oor halen en bij de bief met rijst heb ik maar liedjes in mezelf gezongen om maar afgeleid te worden door de smakkerd aan mijn rechterkant. Daarna ging hij gelukkig slapen. Het was een warm welkom in Medan. Jongres (onze gids) stond ons op te wachten in zijn fel oranje 333Travel-shirt. In "onze" auto, een prachtige SUV, wachte Sebaan, onze chauffeur ons op. Voordat we het wisten reden we in de chaos van Medan. Brommers, tuktuk, auto's dwars door elkaar heen. Ff wennen! Na heerlijk gedoucht te hebben de stad in gegaan. Trottoirs kennen ze niet of nauwelijks en als ze er al zijn dan zitten vol met mansgrote diepe gaten. Dus eigenlijk is het een wonder dat we nu in het hotel zitten om dit verhaal te schrijven en zo lekker gaan slapen. Morgen wacht ons een stadstour en vervolgens een pittige rit naar het Tobameer. Tot later maar weer.......

• 19 September 2012 - 14:47

Patricia:

Geniet er lekke van samen!!!

• 19 September 2012 - 19:37

Cora:

Hey vakantiegangers,

Jullie vermaken je al weer prima zie ik, leuk! Geniet er lekker van!!