Op safari.... - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Mar - WaarBenJij.nu Op safari.... - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Mar - WaarBenJij.nu

Op safari....

Door: Rudy en Marianne

Blijf op de hoogte en volg Mar

13 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Skukuza

Maandag 12 okt: Op weg naar Kruger Park
We hoeven deze dag niet zo ver te rijden naar ons volgende hotel bij het Kruger Park. We besluiten daarom naar een reptielenpark in Hazyview te gaan. Allemaal enge beesten zoals hele dikke spinnen en giftige slangen. Een dikke grote krokodil en schattige hagedissen. Hiervoor waren we eerst naar het winkelcentrum gegaan. Rudy heeft bij Oogkundige Corné Swart zijn nieuwe bril wat laten bijstellen, altijd handig om straks van de dieren wat te kunnen zien...... Nog even wat ingeslagen bij de Spar. Het zijn echt hele grote supermarkten. Groter dan bij ons. Het is maandag en lekker druk in het winkelcentrum. We houden toch wel angstvallig onze tas klem tegen het lichaam, ook in auto ligt alles uit het zicht. Er loopt hier in ZA van alles rond, ze kijken de spullen uit je tas.....en van je lichaam. (@Ylma: ik ben hier gwn aan het werk hoor continue, dus vakantieuren worden het niet.) Het dorp Hazyview zelf ligt dichtbij het Krugerpark maar ons hotel voor de komende 2 nachten ligt echt er tegenaan. Het is een rechte weg daar naar toe. De weg is druk, nou ja met name naast de weg. "Iedereen" loopt langs de kant van de weg. Harder dan 60 is niet vertrouwd. Je voelt je zo wel meer in een Afrikaans land. De omgeving is veel meer dor dan bijvoorbeeld de Panoramaroute. Ik geniet. Rudy is alleen maar bezig om te zorgen dat ie niemand op de motorkap krijgt. Dan zijn we ook al bij ons hotel. Het ligt idd op 200 mtr van de ingang van het Krugerpark.....WOW. We hebben een prachtige kamer met alles er op en er aan, op de eerste verdieping, aangezien hier ook wel eens dieren logeren die niet uitgenodigd zijn zoals een luipaard in de hoteltuin (geen geintje) Dan is wat hoger zitten wel aangenaam. We hebben al aardig wat hotels gezien tijdens onze reizen, maar deze staat zeker in de top 3. Het heeft allemaal loopbruggen met diverse uitzichtpunten, voorzien van barretjes, waar je zo het Krugerpark in kijkt (onder genot van een drankje) werkelijk, de olifanten, impala's, etc lopen op nog geen 50 meter van het uitzichtpunt af (foto als bewijs bijgesloten, hihi). We zoeken ons bed op, want om 5 uur gaat de wekker.

Dinsdag 13 okt: Wildlife
Tringgggg, de wekker, pfff, tis wel vroeg hoor, ontbijten kunnen we niet, maar bij de receptie staat een uitgebreid ontbijtpakket op ons te wachten. Er staan ook al een paar drukke Japanners helemaal hyper te doen........hoop niet dat die bij ons in de jeep komen. Dan komt er negroide man in safari-outfit op ons af, hello my name is Bob, i am your guide for today....... Dan lopen we mee, gelukkig blijven de Jappen achter. We zijn met 3 stellen, ons, een brits en een indiaas stel. We gaan op pad, na 5 minuten staan we al bij het toegangshek van Kruger Park. (@Wichert: tis idd allemachtig koud zo vroeg in de ochtend). We zijn nog maar net het park in op stuiten al op een bosje olifanten.... Wow, the are really big! De gids verteld dat het vandaag heel warm zou worden. We moeten dat eerst nog maar eens zien. Het is zo geweldig. Op een gegeven moment sluiten we aan bij een groep auto's want er is wat te zien. De Indiaase meneer (met zn hele grote teletoeter) sommeert onze gids naar het dier. Die (de gids, niet het beest) krijgt bijna een toeval wat denkt ie wel niet. Je hoort op je beurt te wachten en dan zie je vanzelf het beest. Tussen die twee kwam het vandaag niet meer goed. Toen het indiaas stel hun dutje ging doen ging ie even hard over de bobbels rijden. Inmiddels vallen wel de mussen van het dak. Die hebben we hier dus ook niet gezien. Het is 42 graden. Wij hebben het gezellig met de Engelsen en we hebben prima vermaak met de olifanten, giraffes, wildebeest, neushoorns, buffels enz.. We stoppen iets eerder met de tour want anders leggen wij ook het loodje. We zitten nu heerlijk met een drankje te kijken naar de olifanten die voor ons hotel lopen. De apen zitten in de boom naar ons te loeren. Dus je spullen goed in de gaten houden. Straks naar het buffet met oa Kudu

• 13 Oktober 2015 - 21:03

Wichert:

Hey luitjes,
    Leest goed allemaal. Veel bekende zaken. Ik weet nog dat ik Kudu heeeeel erg lekker vond :-) Be careful en nog veel plezier.

• 14 Oktober 2015 - 15:04

Mama:

Dit was echt genieten en een plezier om het te lezen ik zie uit naar je volgende verslag liefs mam

• 16 Oktober 2015 - 15:05

Harriet:

Gaaf zeg al die beesten, lijkt me echt indrukwekkend.....

Tags: Krugerpark,