In de hoofdstad Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Mar - WaarBenJij.nu In de hoofdstad Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Mar - WaarBenJij.nu

In de hoofdstad Sucre

Door: majamoora

Blijf op de hoogte en volg Mar

19 Juli 2011 | Bolivia, Sucre

Nou de lama smaakte best hoor. Best te pruimen :-) Veel bot, maar t vlees was prima. Er kwam ook nog een heuse band spelen, met boliviaanse muziek. Ze speelden echt prima en zo nu en dan hebben we ff gehost maar dat valt nog niet mee op ruim 4000 m hoogte. Dus afgepeigerd zijn we in bed gevallen.

De volgende dag om 7.30 uur aan t ontbijt om daarna 3,5 uur in de bus te gaan zitten. Na 2,5 uur een stop bij een hangbrug. Je snapt het niet, midden in the middle of nowhere een prachtige brug voor wandelaars, echter je komt bij een weg uit. Dus waarom zou je in de goede vrede die brug gebruiken. ´t is mij een raadsel haha.
We zitten in een mooi koloniaal hotel en na de briefing gelijk de stad maar in gegaan. Maar ´t is zondag en de stad lijkt wel uitgestorven, errug raar voor een hoofdstad. Veel dingen zijn dicht en zo ook de kerken. We wilden naar Kathedraal la Merced, om een kaarsje te branden, maar die is dicht! Morgen maar opnieuw proberen. Geld proberen te wisselen voor Dirja, maar ook dat lukte niet. Ondertussen langs een winkel gelopen waar ik zo ongeveer de hele inboedel heb opgekocht, het mensje was helemaal blij.. ik ook alleen moet ik het nu nog allemaal in mn tas gepropt krijgen haha! We hadden ook nog het plan opgevat om naar de bios te gaan, echter alle films die wij leuk vinden waren nagesynchroniseerd dus dat uiteindelijk maar niet gedaan. Er zitten veel Nederlanders hier die een horeca bedrijf hebben, zo zaten we vanmiddag al aan de bitterballen )nu die hadden er heeeeeeeeeeeeel erg naast gelegen :-)) met goudse kaas. Dus vanavond maar iets rustiger aan. Onderweg hadden we ook nog chocola gekocht want Sucre staat bekend om zijn chocola... nu je hoeft niet voor chocola naar Bolivia... ga dan maar naar Belgie :-)

De volgende dag stond de wandeltocht Chatayuila op het programma. 5.15 uur op pfff toch geen tijd voor de vakantie. Maar we moesten voor 7 u door een bepaalde doorgang zijn anders kunnen we de berg niet meer op, ja zo gaat dat hier! Nou ja met een duffe kop in de bus en hobbeldebobbel naar de pas Chataquila. De wegen zijn onverhard, en de bus gaat alleen maar omhoog dus een 26 km overbruggen duurt ongeveer 2 uur ha! Uiteindelijk bij een kappeletje gestopt, daar de bus weer uitgevouwen (je benen liggen zo ongeveer in je nek) en de barre koude in. Nou valt wel ietsje mee hoor, maar je moet je nog wel ff goed inpakken! Via een incapad lopen we richting de rivier Ravelo. Het is echt schitterend, mooie natuur, mooie vergezichten, veel groener is het hier dus er groeit ook wat meer bloemen en planten. Eerst liep ik als een dolle neger de berg af, maar toen kreeg ik mn verstand weer terug haha en dus rustiger aan gedaan en lekker veel foto´s gemaakt van de bloemetjes en niet de bijtjes (die zie je hier niet). Het laatste stuk met Ruud opgelopen, lekker veel gekletst en voor je het wist stond je beneden. Na de wandeling bracht de bus ons naar de rivier Ravelo, waar we aan de koffie en koekjes gingen, dus een leuke afsluiting. ´s middags naar Recoleta gelopen (alsof nog niet genog hadden gelopen) dit klooster ligt boven in Sucre. Prachtige vergezichten heb je ook hier en het klooster ziet er prachtig uit. Je kunt hier ook lekker zitten, dus we hebben ons in een ligstoel geworpen, lekkere lunch besteld en heerlijk genoten van het uitzicht en het mooie weer. Je verfikt natuurlijk bijna levend, want de zon brand aardig ook al is het hier winter. Na een uurtje toch maar onze biezen gepakt om weer af te dalen naar het centrum van Sucre, geld gewisseld en alsnog een poging gedaan om een kaarsje te branden in de kathedraal. Ging ie dicht! Nou ja zeg, we stonden daar om 17.00 u en hij zou om 17.30u dicht gaan. Lang verhaal kort, praten als brugman, wij de kerk nog ingekomen, geen kaarsjes te zien! Nog wel ff sneaky foto´s gemaakt. Vlug doorgelopen naar de begraafplaats. Daar kun je echt goed het verschil tussen arm en rijk zien. Rijken liggen in complete huizen, de armen liggen helemaal achter aan op een veldje, waar een gedenkhuisje staan en vaak een kruis van hout en met verf de naam erop gezet. Indrukwekkend was het. ´s avonds weer met de groep van 8 uit eten geweest, uiteindelijk bij een Nederlandse tent beland, het was de bedoeling dat we ergens anders kwamen maar Nico wees ons de weg, wat niet helemaal goed ging. Dus wij hadden het er al over dat de NICO-NICO niet zo goed functioneerde. Nou jullie begrijpen wel dat het weer zeer gezellig was.

En jawel vandaag konden we voor het eerst uitslapen, jippie ja jee!!! Lekker rustig aan gedaan, gister had ik mn tas al gepakt... werd er toch een beetje zenuwachtig van hoe ik alles in de tas gepropt zou krijgen, maar tis gelukt! Nu dus ff internetten en straks de stad nog in om vervolgens laat in de middag de vlucht te nemen naar La Paz.

• 19 Juli 2011 - 15:38

Ria:

Hoi. Fijn dat je je zo goed vermaakt! Ben errug benieuwd naar de foto's.
    Heb vandaag uitslag gehad van examens, ben 2 keer geslaagd!!!! Geniet er nog even van!
    liefs Ria

• 19 Juli 2011 - 16:03

Rudy:

Lieve Mar, wat een heerlijk relaas weer. Je bent je roeping misgelopen, haha. Wat jammer dat je het in Sucre niet zo getroffen hebt, ik heb er mooie herinneringen aan. Heb echter geen Lama gegeten. Ik heb wel Cavia gegezeten in Cuzco (Peru), dus mocht het voorbij komen, smakelijke eten.....
    Lieve meid, heel veel plezier nog, Xx!

• 19 Juli 2011 - 17:12

Harriët:

Hee Mar, fantastisch verhaal weer. Op naar het volgende verslag. Goede vlucht naar La Paz.

Liefs Har

• 19 Juli 2011 - 18:32

Pap En Mam:

Weer een heel leuk verslag
    we genieten er van. het verbaasd ons dat er zoveel nederlanders zijn.
    we kijken er al naar uit om je verslag uit la paz te lezen
    dikke kus Pap en Mam

• 20 Juli 2011 - 10:23

Jenny:

Dus in lama zit veel bot.... moest je ook net zoveel tuffen.......hihihi.
    Je reis klinkt weer geweldig! Ben nu alweer jaloers. Veel plezier nog even en tot snel.

Liefs

• 20 Juli 2011 - 18:19

Corine:

Hey Dancing Queen!
    Wat een heerlijke verhalen, zie het zo voor me zoals je het vertelt. Dikke kus Corine