How are you doing? - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Mar - WaarBenJij.nu How are you doing? - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Mar - WaarBenJij.nu

How are you doing?

Blijf op de hoogte en volg Mar

30 Augustus 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Twee dagen in San Francisco, wow wat een stad! Na heerlijk te hebben geslapen waren we om 5.30 (!) op het vliegveld om de auto op te halen. Rudy heeft een mooie bak uitgezocht, een zwarte GMC TERRAIN, een dikke 6 cilinder... Dit ter info voor de kenners haha. Eerst terug naar het hotel om de koffers  op te halen en om de auto te leren kennen. Marianne oefent op het parkeerterrein van ons hotel met als resultaat dat Rudy opeens met z'n voorhoofd tegen de voorruit zat.... De remmen doen het tenminste wel!!! Nou dan maar gelijk verder en de stad in met zijn hele steile wegen. De stad is geweldig en er hangt een super relaxte sfeer. Uiteraard de Golden Gate bezocht.. 's morgens is het hier zeer bewolkt maar 's middags knapt het op en is het heerlijk warm. Dus toen de zon ging schijnen wij naar de Golden Gate.. Rudy wist van de vorige keer een mooi uitzichtpunt waar weinig anderen waren. Prachtig was het, echter alleen de pijlers waren maar te zien, niks geen bogen.. Helemaal in de mist. Maar geduld loont en jawel we hebben hem helemaal gezien. Dan op weg naar de beroemde gekleurde huizen in de wijk Pacific Heights waar ook diverse films en series zijn opgenomen. Fishermans warf ook nog vereerd met een bezoekje, heel gezellig daar. Kortom heerlijk dagje. 's avonds een leuke tent ontdekt waar je gezellig een borreltje kon drinken en er veel te zien was. Echter aan de buitenkant leek het niks maar binnen helemaal leuk. Lekker gegeten in het Hardrock cafe en dag 1 is al om. Dag 2 begonnen met het afdalen van Lombard street en wel om half 8 ' s ochtends. Tja als je toch wakker bent dan gelijk maar in de benen. Na een uitgebreid ontbijt bij Denny's de boot genomen naar het beroemde gevangeniseiland Alcatraz. Nou we waren niet de enigen. Lekker op ons gemakje de Rock bekeken en Amerikaanse cultuur opgesnoven. Wederom ' s ochtends bewolkt 's middags heeeeerlijk. Nog even langs Pier 39, jeeee wat toeristisch en DRUK! Chinatown doorgelopen en Marianne voor het eerst van dr leven in de cablecar. Eerst ging ze als een echte stadse rennend achter de cable car aan.. Maar na 2 blocks had de cable car toch gewonnen. Dus afdruipend naar het beginpunt daar maar gewacht op de volgende. Die kwam best wel snel en hup er in. Helemaal leuk. Nu in restaurant Applebee's  aan de bar om straks nog een hapje te eten. Overal waar je komt beginnen ze met How are you  doing. Helemaal vrolijk. En wij uiteraard maar vrolijk terug doen. Morgen verlaten we deze mooie stad en vervolgen wij onze weg langs Highway 1, die stijf langs de Paific coast loopt, schijnt prachtig te zijn. We zullen onze ervaringen weer delen.........tot laterz

• 30 Augustus 2013 - 15:35

Pap En Mam:

En hoe bevalt zon grote bak is het ook wat voor hier je gaat een paar jaar niet op vakantie en je hebt hem flauw grapje Als we het verslag lezen vermaken jullij je prima we zijn benieuwd naar het vervolg

• 01 September 2013 - 12:40

Harriët:

Wat gaaf wat jullie allemaal zien! Geniet er maar lekker van. We wachten op het volgende verhaal.